Objektsbeskrivning Nike

Tänkte jag skulle fortsätta att skriva lite mer om kissarna.
Nästa på tur blev Nike.
I början på bloggen finns en beskrivning av Nike.
Att hon kommer från en vanvårdsuppfödare Gimlets och vad det innebär att vara en GODKÄND uppfödare vs en kontrollerad uppfödare.
Läs gärna det om ni tänkt er att köpa en maine coon från trakten i Göteborg, Trollhättan med omnejd.
Nog skrivet nu om Nikes vanvårdsuppfödare.

Nike kom hem till mig en dag sommaren 2007.
Första tiden tillbringade hon mer eller mindre 100% i huset i Kattens NumberOne kattställning.
Det vart hennes trygga punkt i livet.
I flera månader tillbringade hon sen sitt liv där med snabba utryckningar i resten av huset.
Ovanpå akvariet var sedan det första öppna ställe hon tillbringade mycket tid.
Och gör än idag.
Nike är ett väsen.
Jag har helt enkelt inget annat ord att beskriva henne på.
Hon är helt ljuvlig och hundra gånger goare än det någonsin går att beskriva på bild.
Hon har sakta men säkert tagit sig ur sin bubbla.
Fast ibörjan så sprang hon så fort man försökte klappa på henne.
Duckade med huvudet och sprang iväg.
Snabb som en iller.
Men för bara någon vecka sedan så kom hon upp i knät för första gången.
Och sedan har hon börjat gosa alldeles själv.
Och det är en sådan otrolig lycka. Wub
Nu känns det som om hon ibland bara inte kan få nog av att gosa.
Hon hoppar runt, springer som en tossig och ser ut som om hon är sisåsdär 5 månader.
Jag är så otroligt lycklig över att hon finns hos mig.
ÄVEN om hon egentligen inte var inräknad i mitt antal av katter.

Tack Mia !!!  http://web.telia.com/~u52126477/

Hennes bror bor hos en vän till mig och heter Atlas.
Atlas har tagit längre tid på sig att bli tam.
Han är fortfarande lite skygg men otroligt go kille han med.
Och dom är otroligt lika varandra dom små trollen.
Nyss hemkommen till mig


Trixi vart snabbt en stor trygghet.


Första riktiga gosstunden då Nike kom själv.
Tagen med dålig mobilkamera men man skuttade inte direkt upp och hämtade kameran.  *ler*


Solig underbar bild på en ljuvlig Nike


Wub


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0