Totalt misslyckad badning :-(

Puzzel gick ju utmärkt.
Jag gjorde ju full utställningsbadning på henne.
Inpackning, en kort stund bara iof.
Badning med tvätt och balsam.
Inga som helst problem.
Sen fönades hon och det gick också jättebra.
Hon är såå duktig lilla skruttan.

Men jag har aldrig gjort inpackning förr.
Och tänkte jag skulle bada Oliver med.
1 Han behöver ett bad
2 Bra att prova långt innan en utställning för att se att man gör allt rätt.
3 Det gick åt helvete.  *ler*

Stackars Oliver.
Han ser ut som nåt som "katten släpat in".
Inte som den snygga showkatt han skulle blivit.
Jag har ju terroriserat Matte Åsa http://www.hallonglantans.se/ den sista tiden.  :oops:
SÅ, nu ringde jag Matte Ingrid istället.
Matte Ingrid är uppfödare också och även en person som (inte bara har ett ursnyggt namn *ler*) utan är mycket duktig och trevlig uppfödare. 
Matte Ingrid hittar du här.      http://www.rufflescats.se/
Så fick jag lite tips och råd hur jag skulle göra.
Kom fram till att jag nog inte sköljt ordentligt.
FAST, jag missade dessutom att tvätta med Yes.
Tog fel flaska nämligen.  :oops:
Stackars Oliver måste nu badas om.    Plutten
Tack ialla fall Matte Ingrid för en trevlig pratstund och för att du delar med dig av dina råd och tips.
:hug:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0