Objektsbeskrivning Vitöra

Objektsbeskrivning Vitöra eller Ett helt KattForum KAN inte ha fel.

Ja, jag vet faktiskt inte hur allt hänger ihop längre.
Bara att Vitöra föddes på Alla Hjärtans Dag 2007.
2veckor senare så träffades vi.   Vitöra och jag.
Ja, JAG skulle ju inte ha nån katt.  Jag hade däremot med mig en arbetskompis som var intresserad av en skogis.
Väl hos kattungarna var jag ju tvungen att göra någonting.  Jag kunde ju inte bara sitta där och fånstirra. Så jag tog upp en av kissarna och gosade lite.
Nåja, riktigt så var det ju inte.  Jag satte mig på golvet och fram kryper en liten kattunge. Vit som snö med några kolsvarta fläckar och ett kolsvart öra.  Jag kunde ju inte låta pyret ligga där själv, utan tog upp honom i knät och gosade en stund.
Men det ska ju vara rättvist. Så jag släppte ner honom för att gosa lite med dom andra.  Men som i sången "Som en boll kommer han tillbaks till mig" så kröp pyret envetet tillbaka till mig igen. Upp i knät.  Tja, då fick han väl ligga där då.
Vad är det man säger ?
En bild säger mer än 1000 ord.
Men jag SKULLE inte ha nån katt..
Ett helt KattForum sa dock i 6månader nåt helt annat.
- Det är ju din katt Inkan. 
- Det syns på lång väg.
Ett helt KattForum KAN inte ha fel.


- Nej nej, det går inte.
- Jag har en fertil maine coon hemma så det är inte aktuellt. 
Och det var det faktiskt inte. Sådeså !  Inte då iallafall.   *ler*   Däremot var jag ju tvungen att följa med L när hon skulle hälsa på Saga.  1ggn i veckan tills kullen var 12veckor.  *ops*                   Och om inte L kunde följa med så måste jag ju åka och ta kort till henne.  På Saga alltså.
Och det gjorde jag.   Tog kort på Saga. OCKSÅ.................

Vitöra


Hur kom det sig då att den kritvita katten med ett väldigt utmärkande kolsvart öra fick det underliga namnet VITöra.
Ja, ser man hela kullen så är det rätt enkelt.   Alla kattungarna hade svarta öron utom Vitöra som hade ett svart OCH ett vitt öra.  Så det mest utmärkande när dom sprang omkring var ett litet vitt öra.


Vitöra växte och växte och vi gosade och gosade.  Ja, jag var ju tvungen att underhålla honom.  Ingen hade ju tingat honom och alla andra hade Mattar och Hussar som kom och gosade med dom.  :-(   Stackars Vitöra.  Jag fick ju vara stand-in Matte åt honom sålänge.


Och pussa lite lite......................


- Vem jag försökte lura ??
- Tja, jag har ingen aning. 

- Du Matte, du har inte tänkt att släpa hem en såndär pälsboll till va ???
- Du vet att vi har fullt nu och Lill-Matte blir INTE glad ! *voff*


Uppfödare F
- Kolla Inkan vad snygg han är.
Inkan
- Ska inte ha, ska inte ha, ska inte ha.
Vitöra
- Ingen vill ha mig, ingen vill ha mig, ingen vill ha mig.   *snyft*


Tiden gick.  Vitöra växte och ingen Matte eller Husse hade tingat honom.
Uppfödare F bestämde sig till slut för att behålla honom.  Han var snygg.
Här är Vitöra 20veckor.  Ärligt talat så vet jag inte än idag om Marie hade nåt annat namn på honom.  *ler*
Jag tror faktiskt aldrig han fick nåt. Förutom hans riktiga namn då, Aishiteru eller Aishi, som betyder "Jag älskar dig" på japanska.


Sommaren 2007 åkte vi till Älvdalen och hälsade på.
SkogisLigan på sitt håll inne i storstugan.


Och Ligan-Ligan på sitt håll inne i lillstugan.


Ännu var de tu inte ett.
Men det börjar dra ihop sig.
Kände du det på dig Marie ?


Det visade sig framåt augusti att Vitöra hade svansknick, vilket medförde att han inte skulle gå vidare i avel.
Ungefär samtidigt så togs beslutet att Tengel skulle kastreras.
Cirkeln var sluten.

- Matte Inkan, får jag flytta hem till dig nu ?
- Blir du min Matte på riktigt ?
- Får jag bli fullvärdig Medlem i Klubben Ligan ?


- Ja älskling, nu blir du min.
- På riktigt.


SchackLigan hittade varann direkt.
Många bus har dom hittat på.


Min älskade älskade Vitöra.
Du är nu min min, bara min !
Kram






Ett helt KattForum HADE inte fel.  *ler*


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hahahaha, HEEEEEEEEEEEEJ!

Det var inte igår! Ni verkar må bra - och du är ju urtjusig i blont hår!!!!

2008-12-16 @ 08:48:18
URL: http://hanna.kastas.nu
Postat av: Ligans talesman

ler

Tack Hanna !

Nej, det var det inte men vi ska ändra på det.

Puss

2008-12-16 @ 09:57:01
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Uppfödare F

Gråter av glädje! Bättre kunde du inte beskrivit det! (förutom hans sneda hjärncell)

Men han är min liiiite grann också, mitt hjärta gör ont då och då, saknar mitt snygga Vitöra!

Men säg inte det till tanterna här hemma!

2008-12-16 @ 11:35:35
Postat av: Ligans talesman

Tänkte jag skulle vara snäll som omväxlning mot honom. Det är ju HANS berättelse. Och lite min. Och då måste han vara till sin fördel juh. ler

Lovar att du får ha en liten liten del av honom. Och jag ska inte skvallra för tanterna.

2008-12-16 @ 12:11:01
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken härlig historia! Jo, de små vet ju oftast precis vad de vill och väljer sin människa. Det är bara vi korkproppar till människor som har så svårt att lyssna, men ibland blir det ju också helt rätt till sist!

2008-12-16 @ 16:53:47
Postat av: Carina

Goa snygga Vitöra. Utan att ha träffat honom så kan jag ändå känna igen den goa, snälla, lite korkade uppsyn charmen i honom. En skogis väljer sina mattar/hussar själv. Vi skulle ju titta på Zizzes syrra som var cremefärgad men vem kom och lade sig i våra knän tro....

2008-12-16 @ 19:16:04
URL: http://blogg.passagen.se/zol-mone/
Postat av: Månkan

Åhhh, kärleken när den är som bäst...

Trixi hälsar så gott.

2008-12-16 @ 21:12:08
Postat av: Ligans Talesman

Jadu Anna, visst är vi 2beningar bra knäppa. ler

Carina, hans uppsyn är det goaste som finns. Korkad (flåt Vitöra) men ack så go.

Tack Månkan. Pussa Voff Voff från oss.

2008-12-16 @ 22:20:29
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Tre katter + matte

Blev ju själv helt kär första gången jag såg honom! Sån snygging!

Och nej - Ett helt Kattforum kan inte ha fel. :)



Kram från ZTH och matte

2008-12-19 @ 08:53:42
URL: http://www.3katter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0