Alla älskar Raymond

Finns det inte en film som heter så ??
Eller var det - Alla älskar Alice kanske.   *ler brett*

Ja, Vitöra och jag älskar ialla fall Raymond. 
Jag tog inte med nån kamera idag.
Smart drag Inkan. :wait:
Den bästa dagen i min utställningskarriär någonsin.
Med katt ialla fall.
Med hund har jag faktiskt blivit BIS.

NÅ, åter till dagen.
Det märktes på en gång att Raymond älskade Vitöra.
Hans uttryck, hans vita och svarta öra, päls och nästa allt.
Det var såååå roligt att lyssna på honom.
Och det var otroligt lärorikt.
Han fick sitt cert till att börja med.
Dagen var räddad och nu är han Premier.
Och Matte är MYCKET stolt ägare till 2 Premier här hemma nu.
Men Raymond ville ha honom tillbaka för NOM.
Nåt BIV vart det inte.
Dom var inte tillräckligt många.
Men han slog innan dess en annan kastrathane i klass 8.
Kändes skönt bara det.   *ler brett*
Ja, när sedan NOM:et skulle till, så stod vi mot en Birma.
Det är ju inte så ovanligt.
MEN, vi slog Birman med.
Han verkligen tokälskade Vitöra.
Och jag fick en jättekram av Raymond och började nästan gråta.
Tårarna steg hastigt i ögonen och svämmade nästan över.
Iväg med Vitöra till bur.
Upp och laga lite käk igen och diska.
Diska är bra.
Då kan man gräva ner sig där en stund.   *ler*

Ja, sen var det då NOM.
Alltså, det var ju bra såhär.
Fin pokal.


En gudoomlig bedömning.
Läs själva.



MEN, när man väl står där så ...... Mycke vill ha mer.
Och jag är tävlingsmänniska så det bara skriker om det.
Tog ett varv förbi domarbordet och sen in i buren och en otålig väntan.
Till slut så..

Han fick Raymonds röst.
Plus en röst till.
TROR det var Kristiinas.:oops:
En annan katt fick en röst .
Och sedan fick en Birma 3.
ALLTSÅ, summa:
Han kom tvåa slagen med 1 röst av en birma som var IC och 2år äldre.
Vitöra är inte ens fyllda ett och ett halvt år.
Jag seglade på moln.
VILKEN dag.   :happy::happy::happy:
När vi kom hem la han sig utslagen på balkongen.
Benen i vädret.
- Nöjd nu Matte ?
- Visst var jag duktig ?


Nu ligger han på byrån och sover stenhårt.


Idag är jag så glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Efter 3 andraplatser, så det här.  :shock:
Jag veeet att han är ung.
Och han har tiden för sig.
Men tålamod har väl aldrig varit Inkans grej.

Marie, tack !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Love you all !
Och hans pappas uppfödare Mika.
Japp, idag tar jag alla i famn.
:love::love::love:

Om Matte är känslomänniska ???
Nääääää, hur kan ni tro de ? :smile: 

pst................. Det kommer bilder från panelen. Min snälla skogisgranne tog kort och skulle skicka till mig. jag ska ALDRIG mer låta bli att ta med kamera.   dst.........

Kommentarer
Postat av: Carina

Åh,va kul!! Stort Grattis! Det var inga dåliga ord på den bedömningen.

Jag är så glad för din skull, Inkan! Fast var du tvungen att glömma kameran just då?



Kram!

2008-07-27 @ 21:54:42
Postat av: Ligans Talesman

Tack !

Ja, det var väl ett smart drag.

Vad ska jag med kameran till en sånhär dag ? ler

2008-07-27 @ 23:21:48
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Stort Grattis!!!

Klart att snyggingen hör hemma i panelen. Jag blev nästan tårögd bara av att läsa om det. Återigen grattis.

2008-07-28 @ 11:05:30
Postat av: Ligans talesman

Tack snälla !

Ja, han har nog potential ialla fall. ler

2008-07-28 @ 13:06:48
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Lilla Skutt

Har jag chans på dig?

2008-07-28 @ 22:32:08
Postat av: hanna

Grattis älskade Vitöra :)

Klart alla älskar dig :)

2008-08-02 @ 10:50:53
Postat av: Anonym

Tack Hanna hälsar Vitöra. ler

2008-08-02 @ 11:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0