Loneliness is the word of my life

Klockan är halv tio
Det är varmt ute
Ligan ligger runt omkring mig
Bandit sitter eller ligger på den höga barstolen
Tengel på stolen som står här ute just nu
Trixi kommer ut och vill ha en klapp
Jag tittar på mina djur
Njuter av deras närhet
Deras varma kroppar och mjuka pälsar
Nike kommer ut och lägger sig och rullar på golvet
Blygt tittar hon på mig
En djup blick som får mina ögon att tåras
Vi är ett hon och jag
Två djupt sårade djur
Nike lagar sina sår
Slickar dom
Får dom att läka
Mina läker
Med en stor skorpa
Med ett djupt djupt sår under
Så, rivs skorpan upp och såret blöder igen
Och igen och igen
Men Nike ska inte uppleva det
Hon ska vara trygg här
Sakta sakta skapa en tillvaro
Och för alltid få känna sig trygg
Med sina kompisar
Med mig
Och jag njuter
Som jag alltid gör
När jag tittar på mina älsklingar
På Nike som är så ljuvlig
Bandit tittar med stora ögon
Stora runda
Vet du
Förstår du
Kanske
Men ni finns hos mig
Och jag är aldrig ensam
Alla sömnlösa nätter så finns ni där
Följer mina vandringar i natten
Ur rum
I rum
Aldrig ensam
Jag älskar er så oändligt
Orden fastnar
Och blir aldrig rätt
Hoppas hoppas att ni förstår vilken enorm tröst ni är
Vad ni gör genom att bara helt kravlöst finnas
Älskade älskade Ligan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0