Matte älskar sommaren

Sol
Värme
Ljumma sommvarkvällar
Den senaste veckan har jag bott på balkongen.
Jag älskar min lägenhet.
Med eftermiddags och kvällssol.
Hela veckan har jag tillbringat härute.
Vid halv tolv har jag gått in och lagt mig i sängen.
Läst en stund och sedan sovit till cirka halv två.två.
Sen blir det alldeles för varmt ,så då har jag tagit med mig täcke, kudde och lagt mig i solstolen på balkongen.
Sovit där till cirka fem eller halv sex.
Sen in i sängen en stund.
Ligan är ju alltid där jag är.
Just nu ligger Tengel i lilla klätterställningen precis till höger om mig.
På lagom gosa-med-mig avstånd.
Vitöra ligger på golvet precis nedanför och tvättar sig ivrigt.
Oliver ligger och sover på barstolen jag har här ute på balkongen.
Bandit ligger dock på hallmattan och sover.
Och Nike ligger även hon på golvet och tvättar sig.
Precis lika ivrigt som Vitöra.
När hon är klar med det, så brukar hon antingen ligga kvar där och somna, eller lägga sig i någon av av kattkorgarna.

Min älskade Liga.
Jag älskar er så det gör ont.
Ibland tittar jag bara på er och fäller en tår.
Japp, jag är töntig och känslig, men ni ger mig så mycket.
En mjuk underbar päls att borra ner huvudet i när livet inte är snällt.
Ni sviker aldrig.
Men ibland blir NI svikna.
Och det gör så ont att både läsa och se andra djur som far illa.
Nike är ett under av mjukhet.
Av gos, mjuk fin len päls och ett ljuvligt väsen.
Men det har ju inte alltid varit så.
Jag tittar på dig min älskade fina gostjej och ögonen svämmar över igen.
Fast det gör dom jämt när jag ser på dig gosingen.

Min älskade älskade Liga.
Livet vore tommare än tommast utan er.
:wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0