På ett hotellrum i Härnösand

Jag har ett mail liggandes sen 2 år tillbaka.
Rubriken är "På ett hotellrum i Härnösand".
Jag tillbringade en vecka där i september hösten 2006.
Jag hade under en längre tid letat efter en uppfödare som kunde tänka sig att ha mig som fodervärd.
Och en uppfödare som uppfyllde mina krav på en uppfödare.
En ömsesidighet alltså.
OCH, jag skulle till slut skaffa min bruna mitted ragdoll.
Att det däremellan dök in en Vitöra och en Nike var inte riktigt på planeringsstadiet.
Speciellt inte Nike fanns i mitt antal av katter.
Men men.... nu är det som det är.

Efter en del samtal med Åsa, så kom vi fram till att vi skulle kunna ha ett bra samarbete.
Och en lång väntan på nästan två år tog vid.
Det är inte lika lätt att beställa en katt, som det är att beställa en ny bil eller köpa en stereo.
Men jag har aldrig någonsin kännt att jag INTE har velat ha en katt från Åsa och Johan.
Det har varit en lång väntan med en hel del bakslag.
Men vad gör väl det.
Det viktigaste har varit en bra uppfödare.
Och självklart en snygg katt.  *ler*
Siktet är inställt på att bli Europachampinjon.   Pokal
Där finns inte minsta tvekan helt enkelt.
Med lite tur kommer jag alltså att få både en Europachampinjon och en Europakantarell.  Very Happy

Vill ni se lite bilder ??
Ja, det var ju iof en rent hypotetisk fråga.   *ler brett*
Bilder kommer oavsett.  Very Happy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0