Det är jag som är Ligans hund

Och ärligt talat är det inte alltid sålätt att vara en minoritet.
Men jag gör så gott jag kan.
Trots allt är jag ju större än alla katterna tillsammans.
Jag är jätteduktig på att vara ivägen jag med.
Ialla fall säger Matte det ständigt och jämt.
Fast det är inte mitt fel att hon snubblar över oss 4-bentingar hela tiden.
Hon måste ju se sig för.
Fast, vi ska försöka vara snälla mot Matte. Embarassed
Så hon inte ramlar och gör sig illa.
Alltså måste vi tänka lite mer på vart vi sätter våra tassar.
Vi vill ju trots allt ha vår Matte kvar så hon kan ge oss mat.
Skulle vi förlita oss på Lill-Matte, kan jag tala om att vi skulle svälta ihjäl.
Och då blir det inte kul.
Annars trivs jag rätt bra med katterna.
ÄVEN om dom får alldeles för mycket uppmärksamhet.
Det är ju jag som är äldst och har levt flest år.
Bara så ni vet vem som ska ha mest uppmärksamhet.
Trixi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0