Nike Maine coon

Nike
Min lilla tjeja som ramlade in i mitt liv sommaren 2007.
Ett väsen så ljuvlig så det inte går att beskriva.
Hon måste upplevas.

Nike kommer från en vanvårdsuppfödare.
När hon kom hem till mig vägde hon ca 2 kg och stank värre än jag någonsin upplevt. 
Det var en stank utanför som inte ens går att beskriva,
In fick jag inte ens komma. Konstigt.
Nikes stamnamn är IDP*Gimlet's Pythia
Något att tänka på när man läser en uppfödares hemsida.
På alla seriösa uppfödares sidor står det alltid
Är godkänd av Bygg & Miljökontorets Djurskyddsinspektör
På denna uppfödares hemsida står det
Har kontrollerats av Bygg & Miljökontorets Djurskyddsinspektör.
TÄNK på skillnaden.
Hon har en hel massa anmärkningar och det är bara att ringa Djurskyddsinspektören så får ni själva besked.

Stöd inte en vanvårdsuppfödare !
Ni gör tyvärr inte katterna en tjänst.

Nike mår ialla fall bra idag.
Har  nått en mogen vikt av lite lite över 4kg nu.
Men det är trots allt inte mkt för en maine coon.

Kommentarer
Postat av: Sussie

Hej



jag läste om din katt och bara undrar.

Jag köpte också en katt ifrån samma uppfödare och hela kullet hadde varit sjuka före jag köpte hon.



Men tiden så visade det sig att hon har herpesvirus.

Det är några år senn jag sålde hon och hon är inte i avel lengre men lever lycklig på landet i sälskap med en annan vuksen katt :)

Det som är sååå synd är att när hon fick sin kull nr två så blev hon sjuk när kullen var ca 7 - 8 veckor och jag hadde också enn kull till. Tilsamman 9 kattungar ( två kullar ) Jag fick ge alla antibiotica i 14 dagar. Det var ett helvete och jag fick ta ledig från jobbet också. Inte alla blev sjuka men vi tog ingen sjans så alla fick behandling.



Bara 1 katt fick som otur sin mammas virus och måste leva med detta hela sitt liv. Nu är dom snart 6 år gamla.



Jag håppas inte denna uppfödaren håller på nu?

Dom har haft sjuka katter senn jag köpte också.

Men fy vad detta har kostat mig av pengar och fy vad katterna fick lida av detta.

Otrolig synd att uppfödaren inte kan stå för att katterna var sjuka!!!

2010-04-19 @ 23:00:16
Postat av: Inkan o Ligan

Tyvärr så håller hon på fortfarande.

:-(

Trots åtskilliga anmälningar.

2010-04-19 @ 23:02:24
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Sussie

Det var som fan ( ursäkta språket )

Har hon hemsida??

Skulle vilja skicka ett e.m till hon...

Fick hon påvist herpes i sin uppfödning?

Katten jag hadde blev helre inte stor. Bara 4 kilo vägde hon. Alltid lite smal med i bland vägde hon mer.

Jag talade om för hon att jag inte ville ställa ut hon för att hon nästan aldrig var i kondition men jag viste inte den gången att hon hadde sjukdomen.



Nu är katten 9.5 år och dom vet att hon har sjukdomen och att hon kan bli sjuk i bland. Nu har hon inte haft utbrott på ca 3 år :)

Min räkning kom på ca 5000; den gången så jag tog det på min försäkring och hon blev kastrat :)

Det som är grymt med den sjukdomen är att om man ska testa positivt så måste katten vara sjuk nåar dom tar testen.

2010-04-20 @ 01:52:08
Postat av: Inkan o Ligan

Jag skriver helst inte ut hemsidan här då jag inte är intresserad av att göra reklam för henne.

Men sök på Nikes stamnamn så lär du hitta henne.

OCH, det är inte hon som svarar på eventuella mail utan den som gör hemsidan så jag tror att det sorteras rejält i posten.

Brev kan möjligen fungera.

2010-04-20 @ 20:55:57
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Sussie

Hej



Jag har letat och letat men hittar ingen hemsida så den är nog nere.

Blev det påvisat herpes i uppfödningen? I fall vet du när/år?

2010-05-11 @ 00:33:22
Postat av: Inkan o Ligan

Ingen aning.

För mig räckte det med att se allt som fanns hos henne.

2010-05-11 @ 08:22:50
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0