Utekatt vs Innekatt.Ligan filosiferar igen

Ja, vad säger ni kamrater.
Bandit här igen.
image41
Det är varmt och skönt här uppe på akvariet.
Ute är det idag just nu -5grader  Shocked
JAG som är en vanlig simpel huskatt skulle nog klara mig ute.
Det vet ju varenda kotte.
Jaa, att huskatter inte behöver vara inomhus.  Rolling Eyes
Men nu tänker jag på mina kompisar.
Dom "fina" raskatterna.
Dom skulle ju inte klara sig i 5 sekunder ute.
Veklingar.
Kolla in Oliver här till exempel.
Ligger och gonar sig i Mattes säng.
Sorry Oliver att jag väckte dig.  Embarassed
image42
MEN, vi måste ju tänka på dom klena pälsbollarna också.
Eller hur ?
Och då väljer jag att vara solidarisk med mina kompisar.
Och får finna mig i att vara innekatt jag med.
FAST jag är en husis.  Surprised
Och balkongen är rätt okej med.
Matte får väl släpa in lite gräs åt oss så vi kan springa omkring på balkongen och känna gräsmatta under våra tassar.  Blink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0