Objektsbeskrivning Tengel

Ni som läst Sagan om Isfolket förstår var namnet kommit ifrån.
Och Tengel passar verkligen in på sitt namn.
Med sin feral look så kan han se riktigt grym ut.
Tengel finns pga att två andra katter INTE finns.
Ialla fall inte hos mig.
Tufsan maine coontjej på nu snart 5 år som bor hos ett par kompisar till mig.
Och Java, min kolsvarta huskatt som tyvärr dog i FIP endast 2 år gammal.
Jag har alltid älskat svarta katter och jag ville ju ha en maine coon.
Och när det nu vart som de vart så fanns Tengel där.
Han var bara 2 dagar gammal när jag tingade honom.
När han var 6 veckor gammal så åkte jag för att hälsa på honom.
Tack Marie för att du tog emot mig i ert hem bara sådär.
Jag bodde i kattlådan från det jag kom till Trollhättan på fredag dag och tills jag åkte hem vid lunch dagen därpå.
MEN Tengel bodde definitivt inte hos mig.
Alla hans syskon busade i mitt knä.
Sov i mitt knä och var både över och under mig.  'ler*
Dock inte Tengel.
Han gjorde sitt bästa för att totalt ignorera mig.
Det sägs ju att katterna väljer ut en.
Mjaaa, de gjorde då inte Tengel.
Snarare tvärtom.
Nå, jag gav mig inte så lätt minsann.
Till påsk så kom han ialla fall hem till mig.
Vi har varit på utställning ett antal gånger med myckt gott resultat.
Tyvärr så fungerade det inte längre när han vart fertil och efter det har vi inte ställt ut.
Tengel har också blivit stolt pappa till 3 små maine coonkissar.
Tengel är inte det mest lätthanterade.
Men vi jobbar på det.
Men han är ändå värsta goskissen.
Men på sina egna villkor.
Och det är ok Tengel.
Du är snygg som synden och jag älskar dig massor.

Tengel 8 veckor
image237
Och 10 veckor
image238

Gos med Matte hemma.
image239

Stor och ståtlig
image240

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0