Älskade Lilla Gumman

Du ligger på min arm i skrivande stund.
Du tittar upp på mig med en tillit och värme som inte går att sätta pränt på.
Du kommer varje kväll och trampar och trampar och "knattrar" vilket är ditt sätt att spinna dovt på.
((varför har jag inga normalt spinnande katter)  *ler*  Jo, jag har faktiskt Tengel.))
Sen ligger du på armen tills den domnar.
Det går inte att flytta på sig och jag fryser.
Det är kallt, men din kroppsvärme gör mig varm.
Jag tittar på dig och ser till slut den öronsättning alla pratar om.
Visst, du är snygg pluttan.
Kanske blir du en stor stjärna.
Kanske inte.
Men det enda jag ser i det här ögonblicket är din tillit.
Dina stora ögon som säger "Jag älskar dig Matte och litar på dig"
Och Mauds ord på KM:et vämer så gott.
"En grundtrygg katt"
Som JAG har en jättestor del i.
Du är inte ens fyllda 6månader och jag älskar dig så det gör ont i hela mig.
Men hjärtat har plats för er alla i min Liga.
Jag älskar er alla och hoppas ni ser och märker det.
VAR och EN av er !
Tack för att ni finns.
Jag skulle inte klara mig utan er.
Tack för att jag får låna er en kort tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0