Landat i soffan efter en lång dag

Iallafall känns det så.
Var på jobbet som vanligt klockan sju i morse.
Halv elva slutade jag och åkte till barnens farmor och farfar.
Packade in farmfor och farfar och två rullatorer i bilen och begav oss mot Solna centrum.   I sakta mak gick vi mot banken. Farfar hämtade pengar och jag och farmor hjälpte till med glada hejarop.  *ler*rist
In en sväng på apoteket och sen var det dax för lunch. Farfar hade bråttom iväg till kinarestaurangen. Hungrig såklart.
Vi åt och sedan åkte jag hem med farmor och farfar och rullatorer igen.  Egentligen skulle vi handlat med men farmor ramlade igår och hade jätteont.  Alltså lastades ekipaget av och jag åkte ensam iväg och handlade åt dom.
Plus lite kycklingvingar till Ligan med.  Det slank även ner ett fårskinn.  Kostade bara 249kr.
På Ikea är dom mycket dyrare.
Sedan begav jag mig hem till farmor och farfar igen och drack eftermiddagskaffe med dom.
Nu var jag klar och färdig med del 1 av dagen.

Nästa anhalt var Bromma Zoo. Hade med mig vatten från akvariet. Nu har alla neontetror dött.   :-(
Plus ett par andra firrar med.    Trist !   Ialla fall hade jag tydligen nitratförgiftning.  Eller om det var nitrit.  Vete17.
Så nu är det ingen mat till fiskarna och vattenbyte som gäller.   
Väl hemma så byttes det nu vatten i akvariet och hälldes i diverse medel.

Sedan matades katter och alla lådorna gjordes ordentligt rena.

NU är det dax för soffan.
Här ligger jag nu med Lillan i famnen och bara njuter.

Jo, jag har beställt byte av fötter på bilen också förresten.  Imorgon klockan 10.20 blir det vinterdäck.
Känns bra eftersom jag ska till Märsödal på födelsedagskalas på söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0