Objektsbeskrivning Puzzel

För att du fullt ut ska förstå hela historien om Puzzel så måste du faktiskt läsa "Sagan om Oliver" först.
Om du inte redan gjort det såklart.     här kan du läsa Olivers historia.

Och här kommer fortsättningen.


Ett hotellrum i Härnösand och drömmen om en brunmitted ragdoll


Drömmen om en brunmitted ragdoll har trots underbara Oliver aldrig släppt.

Det har dock kommit ett par andra katter emellan. Två maine cooner, Tengel och Nike.

Till slut bestämde jag mig i alla fall för att göra slag i saken.

En brunmitted skulle det bli.  Helst också en katt på foder.

Så börjar letandet.  Efter en ragdolluppfödare som ville ha mig som fodervärd och som jag kände förtroende för och delade samma värderingar när det gäller katt och uppfödning med.

Till slut landade mitt val på Åsa och Johan Remmerth som har katteri Hallongläntans.


, i september 2006 jobbar jag i Härnösand en vecka.

En vecka fylld med jobb på dagarna och långa ensamma kvällar på ett hotellrum med utsikt över vattnet.

Till slut tog jag mod till mig och skickar ett mail till Åsa om mina tankar och funderingar. 
Jag får ett positivt svar tillbaka och en lång väntan tar sin början. 
Kull efter kull kommer men den "rätte" kissen dök inte upp.  Ska man ha en foderkatt så är det ju självklart uppfödaren som väljer kissen. Inte fodervärden.  Men för mig gjorde det ingenting. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Under tiden jag väntade så lärde jag känna familjen Remmerth närmare. Vid ett tillfälle var Trixi (en golden retrieverdam i sina bästa år) och jag barnvakt åt Rasmus, Lucas och Bella och bodde där under en helg. Under dessa år har jag fått förmånen att bli, inte bara fodervärd, utan även en vän till familjen, vilket jag är mycket glad för.  
Till slut så kom det i alla fall en kull som verkade lovande. Pappa Yannis och mamma Fanny lyckades få hela 6stycken bruna mitted att välja på.   Kullen föddes den 29april 2008 och allt gick bra.

Trixi och jag var över när kullen var cirka 2veckor första gången och hälsade på.

Och egentligen är det Trixi och Puzzel (Janina) som valde oss.  Hon var inte den bästa i kullen då, men vem kan motstå en golden retrieverdams val.  *ler*

Och helt fel val gjorde hon ju inte. 
Puzzel blev ju Ragdollklubbens KMmästarinna 2008. Endast 4månader gammal. 


Och det har gått bra på utställningarna med flera BIV och ett gäng NOM.

Men oavsett utställningsplaceringar och annat så älskar jag Puzzel nåt helt gränslöst. 

Jag kan sitta i timmar och drunkna i hennes goa päls och mjuka sätt. 
Hennes underbara kontraster. 
Mjuka dova spinnande. 
När hon lägger sin tass på min arm så går det inte att flytta på sig oavsett hur mycket man fryser eller hur illa man sitter.

Hon tittar mig djupt djupt in i ögonen och "pratar" med mig.
Hon är allt och mycket mer än jag någonsin kunna drömma om.  
Jag älskar dig gränslöst Puzzel !
Tusen tack Åsa att jag fått förmånen att få ha Puzzel hos mig.


Ds.... Om jag tror att Puzzel är "min" så tror jag dock helt fel. 
Lill-Matte har helt enkelt lagt beslag på den lilla ljuvliga damen. 
Hon skickar sms med jämna mellanrum när hon inte är hemma där det står "Jag saknar min katt =("   eller "Kan ni hämta mig från gympan?" Vilket betyder att jag ska ta med mig Puzzel när jag hämtar henne.
Eller bara kort och gott "Söööööööööööööööt" om hon är hemma och är i sitt rum med Puzzel.
Kärleken är helt klart besvarad också.
Det var hos Lill-Matte som Puzzel spann för första gången.
Och det var även hos Lill-Matte som Puzzel låg i famnen när hon var liten innan hon låg hos mig. 
Nu är tyvärr inte Lill-Matte hemma så mycket, så Puzzel får helt enkelt nöja sig med mig. 


Om 5 dagar blir Puzzel 1år.En bildbombtråd kommer då.
Puzzel  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0