Kolmården idag med Maria och kompis Hanna

Jag hade inte med mig min stora kamera och nån liten digitalkamera har jag helt enkelt inte.
SÅ, det fick bli lite mobilbilder i brist på bättre.
Vi har haft en underbar dag.
Strålande sol och vi såg två av mina favoriter på Kolmården
Delfinshowen och Rovfågelsvisningen
Heeelt underbart
Delfinexpressen
Man ser iallafall en pyttebit av Marias huvud längst bort till höger  *ler*


Inne i Delfinariet


Tjejerna tittar med stor fascination


Enda delfinbilden som man åtminstone såg delfiner på


Kapten Sjösjuk


Ett hav av vatten bakom Kapten Sjösjuk


En jättesöt Surikat


Rida elefant ville tjejerna men det visade sig vara kamelridning
Dock kostade det pengar så det blev ingen ridning
Men det går väl lika bra med ett kort på kamelen Maria.  *ler*


Med tanke på Marias något avvisande rygg så tyckte hon inte att en bild var lika bra  :-(


Några bilder från Rovfågeluppvisningen
Först kom en Marknäshornsfågel
Helskön pippi


Efter showen fick man sedan ta närbilder på rovfåglarna








Sist tog vi en tur i SafariParken med bilen


Synd att han är så lång
Han var så söt så jag hade kunnat ta med honom hem


Björnarna var sjuuukt nära.
Urusla bilder men jag lägger in dom ändå




Den här vargen gick rakt framför bilen och sedan bredvid och stirrade Maria rakt in i ögonen.
Hon blev nog liiiite skärrad där.     *ler*
Men jisses vad läckra dom är.
Men stooora


Sist åkte vi in till lejonen
Vi såg massor med lejon men dom var lite för långt ifrån för att kunna få några bra kort på.
Den här maffiga lejonhannen låg iallfall precis vid vägen och sov sin skönhetsömn.


En heldag verkligen och utöver alla djuren och föreställningar har tjejerna lekt, hoppat, skuttat och undersökt varenda vrå av Kolmården.
Tack för en bra dag !

Kommentarer
Postat av: maria

det där var kul i kolmarden men JAG FICK INTE RIDA PÅ KAMELER!

Postat av: Ligans talesman

ler

Nej gumman men en annan gång kanske.

2009-08-18 @ 09:59:48
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0