Spännande med kattutställningar är det

I Slovakien gjorde dom om Vitöra till fertil hona.
Mycket spännande.
Idag gjorde dom om Puzzel till kastrerad hane.
Dessutom hoppade hon över några klasser.
Ännu mer spännande
Helt plötsligt, bara av en slump, upptäckte jag på resultattavlan att dom skrivit klass 4 på henne.
Why ??
Även på hennes bedömningssedel skrev dom klass 4.
Ja, efter en del dividerande fick jag dom att gå med på att hon skulle gå i klass 5 iallafall.
När hon väl kom till Henry Hornell så tittade han bara på henne och sen började han med att skriva CAGCIB på bedömningssedeln. Utan att ens ha petat på henne.
Enkelt och smidigt.    *ler*
Men sen så skrev HAN upp henne för nominering på sina papper på killsidan.
Kom på sig själv och ändrade.   *skratt*
För att sedan kolla om assistenterna hade koll så satte jag in Puzzel i Vitöras NOM-bur och självklart då Vitöra i Puzzels NOM-bur.
Nopp, inte ett dugg virrigt.
FAst nu var det ju jag som inte kunde hålla koll på vilken katt som hade vilket nummer.
FAST jag hade dom uppskrivna i handen.   *suck*
Sen måste jag få säga att KKoJ ligger inte direkt högt i kurs hos mig.
Jag skickade ett mail för två veckor sedan för att tala om att Vitöra skulle klassändras.
Fick till svar att:
- Jo, det skulle ordnas.
Sedan står det fel i katalogen iallafall.
Går iväg och påpekar det och får ett skitsnäsigt svar att:
 - Tja, du ändrade väl inte i TID då??!!
*suck*
Fick ju svar från klubben att allt var ordnat och ändrat.
Sen tror man ju att när det är så få katter så ska det gå relativit fort.
Vad in i glödheta hittar dom på då ???
Jo, en jävla (flåt) sångkör i över 20 minuter.
Och under det ylandet så är tanken att vi med KAT 2 katter ska sätta in dom i burarna?!.
För då skulle det ju gå fortare.
Glöm det !
Vitöra avskyr högtalarna så inte tänkte jag sätta in honom i en bur som stod en halvmeter från där den kära sångkören stod.
Men ingen annan satte upp sina katter heller så självklart tog det ännu längre tid.
Nääää............. nå jäkla uppträdanden klarar jag mig ifrån.
Sorry......
DET har jag inte betalt för.
Hellre kommer jag hem i någorlunda tid.
Slutgnällt.....  

Det var lugnt och skönt och väldigt ostressigt idag och DET var skönt.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Alltid lika spännande att vara på utställningar! ler Grattis till de fina resultaten idag!!

2009-08-01 @ 22:15:40
URL: http://www.hallonglantans.se
Postat av: Ing-Marie

Tack för en jättetrevlig dag :-)

Så kul att ses igen.

Håller nu alla tummar för att det går lika bra idag, och tänk då har du kanske 4 stycken fåglar :-)

Kram Ing-Marie.

2009-08-02 @ 09:48:06
URL: http://wermdos.com
Postat av: Anonym

Grattis till utställningsresultaten för båda dina snyggingar.

Fast jag måste erkänna att jag håller lite extra på Vitöra, han är så läcker! Vilken päls han har.

När man ser honom visas upp i panelen så är han verkligen imponerande snygg och borde så klart ha blivit BIS ;-)

Apropå sånggruppen så trodde jag aldrig att de skull sluta. Iochförsig en kul idé med underhållning men inte om det gör att själva utställningen drar ut på tiden. Sedan blir jag alltid lite nervös över ljudnivån för katterna.



/Lillemor

2009-08-02 @ 12:48:58
Postat av: Ligans Talesman

Verkligen jättekul att träffas igen Ing-Marie och vinkvällen får vi ta snart.

TACK och lov blev det bara en fågel idag.

pust

2009-08-02 @ 20:50:27
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

Lillemor, han är en dröm att se och jag är så otroligt stolt över honom.

Ja, visst ligger allt fokus på Vitöra just nu.

Det är ju självklart ! Min älskling.

2009-08-02 @ 20:51:25
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0