Tengel igen - Tengel again

Tengels Matte har äntligen kommit över sin rädsla att bada sötnosen.
SÖTNOSEN hade dock klarat sig utan denna upplevelse.
Jag förstår Mattes syn när hon skrev till mig att hon såg framför sig Tengel rusa genom huset full med schampoo i hela pälsen utan att ha blivit ett smack ren.
Skrattade massor när jag läste det.
Känner man Tengel och aldrig har badat honom så förstår jag så väl att man gärna får den synen.
Tengel gör sällan nåt som han inte vill och bada älskar han inte direkt.
Men saken är den att Tengel är en ängel i badkaret.
Fråga mig inte varför för jag har inte den blekaste aning om varför han inte protesterar då.

ENG: Tengels Mate has finally overcome her fear to bath him..
But Tengel himself had survived without this experience.
I understand her view when she wrote to me that she saw in front of her Tengel rushing through the house full of shampoo throughout the coat without being clean
Laughed a lot when I read it.
Known Tengel and have never bathed him, I so well understand that she could have this vision.
Tengel rarely do something that he does want and to bath he doesn't do voluntary.
But the point is that Tengel is an angel in the bathtub.
Do not ask me why because I have not the faintest idea why he did not protest.



Angry

Kommentarer
Postat av: Tre katter

Duktiga Tengel!!!

Men visst ser han lite sur ut, sötisen! :)

2009-08-21 @ 15:32:31
URL: http://3katter.blogspot.com
Postat av: Ninnie

Tengel ser verkligen inte ut att uppskatta badet, tala om dränkt katt.... Eller det kanske ska vara kränkt katt?

2009-08-21 @ 17:01:24
Postat av: Ligans Talesman

Ja, Tengel är ursöt om än dock oerhört sur.

Pluttskrutten.

2009-08-21 @ 21:15:13
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

Ja Ninnie, kränkt är nog ett rättare ord. ler

2009-08-21 @ 21:15:31
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0