Tengel igen

Jag berättade ju att Tengel hade blivit badad.
MEN, dagen efter fick jag ett panikmail av Matte.
NÅT hade blivit fel ??!
Tengel såg ut som en fetsvans hela han.
Matte berättade i vilken ordning och inte minst VAD hon hade badat Tengel i.
Och det visade sig att istället för balsam hade inpackningen använts.
Med ett något annorlunda och mindre önskvärt resultat som följd.
Ett snabbt mail tillbaka och ordningen var återställd.
Senare så skickade Mister Tengel ett mail till mig med ett kort och skrev:
"Äntligen.....
....är ordningen återställd i detta galna hus !
Så här fin blev jag till sist!
Den där nya matte hon har inte alltid alla hästarna i stallet. Vi får väl bara hoppas att hon inte gör om samma misstag två gånger. Inte en gång till jag går med i inpackning i pälsen i flera dagar.
 Mjau fr en trött men ren Tengel"

Jag skrattade så jag grät. Gosgubben då.  Jadu, ur askan i elden.  Som om JAG har NÅGRA hästar i stallet ??!!
*fniss*
Men ack så snygg du blev älsklingen.
Det ska bli så otroligt roligt att få träffa dig imorrn.
Jag hoppas du kommer tycka detsamma.
Jag har med mig alla dina priser, bedömningssedlar och din fina skål som det står Tengel på till dig och din Matte och Husse.
I all förvirring förra gången så glömde jag alltihop.
Jag njuter varenda gång jag ser dig på kort och får mail från dig.
Det är så härligt.
Pussa och gosa med Matte och Husse nu ordentligt och passa på att gå ut och rulla dig i nån lerhög.  *skratt*

Kommentarer
Postat av: brollekatt

Vackra Vackra Tengel. Men nu lär du vara riktigt välbadad!



Jag blir såååå glad när jag ser denna vackra svarta Tengel.



Kram kram till er från Lena o missarna i Uppsala

2009-08-30 @ 21:56:32
URL: http://brollekatts.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0