Hur gick det nu då ? Vad ska dom heta ? Hur mår vi ?

Tack. vi mår utmärkt.
Och.......
Såhär gick det till.
I torsdags så var jag iväg på kvällen för att hämta Maria från judon.
Normalt så tar hon sig till och från judon själv, men just ikväll så tänkte jag hämta henne.
Åker iväg runt 18.10 ca.
Hemma igen runt cirka kvart tio i sju.
Under veckan så har hon hela tiden varit instängd i Marias rum när jag har jobbat, men när jag varit hemma så har hon fått gå lös ute.
Inga som helst tecken på att något var på G.
Väl hemkommen så ligger hon i bolådan och jag märker att NÅT är det.
Hittar då en unge redan ute.
Rentvättad, avnavlad och fin.
Leker yr höna en stund och hämtar ett gäng handdukar mm.
Hämtar datorn och har online-konversation med Vitöras Uppfödare och även en tjej i Finland.
Sen är det bara att se tiden an.
Sätter en notering att 1an kan vara född cirka 18.30
Klockan 19.15 kommer nästa ut.
19.39 pluppar den sista ungen ut.
Eftersom jag inte vet om hon vände sig efter 1an, så vet jag ju inte om hon tömt båda hornen eller inte.
Hon vänder sig iallafall om nu och frågan är om det kommer en 4e eller inte.
Men det gjorde det ju inte med facit i hand.
Hon tog genast hand om dom. Tvättade, avnavlade och dom började rätt raskt att leta tutte.
Bäddar efter en stund rent åt Mamma Puzzel och låter dom sedan vara.
Ja, så gick det till.
Otroligt lugnt, snabbt och smidigt.
Ungarna går upp bra i vikt.
Även 1an som hittills stått still i sin vikt.
INGEN har gått ner, vilket inte är direkt onormalt första dygnet.
Nu har dom dessutom fått namn.
1an ska heta Rufus Royalty
2an Runa Royalty
och 3an Rurik Royalty
Royalty
är en hallonsort och det passar ju bra till Puzzels ungar med ett kungligt namn när hon nu gått från Princessa till Drottning.


Tyckte att den röda fleecefilten passade bra till bebbarna såhär i juletid.


Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Grattis! Åh vad fina! Skönt att allt gick bra! Tasskram

2009-12-05 @ 18:21:47
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Ninnie

Katter gör tydligen som hästarna våra.... man vakar och vakar och vakar och... går in i huset och pinkar. DÅ fölar de!

2009-12-05 @ 19:47:05
Postat av: Anna.S

Åh grattis!!!

2009-12-06 @ 00:54:40
URL: http://www.honeysuckles.se
Postat av: Henrietta

Så ljuvliga ♥♥♥

2009-12-06 @ 08:24:55
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Mamma Mia

Så underbart med små-tassar i huset! Vi hade ju tänkt hålla Tösen fertil men hon är inget mamma-ämne, skygg som hon är. Men nu har jag en gammal god vän som skaffat ragdoll och som funderar på kull på denna lilla docka. Så jag får agera som extramatte. Ska hjälpa till att förklar utställningsvärlden och sedan ska jag följa med som stöd på första utställningen.

Njut av tiden med småtassar, den ack allt för kort!

/M

2009-12-06 @ 10:59:28
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/
Postat av: Tre katter

<b>ÄNTLIGEN!!</b>

STORT, STORT grattis till bebisarna!

Så ljuvliga!!!



Stor kram från Zeke, Texas, Hajen med matte

2009-12-06 @ 19:44:02
URL: http://3katter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0