Så går en dag ifrån vår tid....... Del 2

Del 1 hittar ni här.
Ja.........
Så går en dag ifrån vår tid och kommer inte åter.
Nu sitter jag här igen och stirrar,
och mellan varven jag irrar.
Äter dom små som dom ska,
får dom i sig det dom behöver ha,
Har Rufus rört sig på en stund,
är Ruriks mage go och rund.
Har Runa sovit sin middagsssömn sött,
eller har hon en mardröm mött.
Nu vid bolådan jag är åter,
och jo jag igen gråter.
Av glädje över de enastående små,
och mitt hår får mera hårstrån grå.
Av oro, glädje, skratt och myyyys,
och över hela kroppen så går det många rys.
Tänk att få vara med om detta enorma,
jag är så glad över att just jag ska få dom små liven forma.
Man får ryggont och träsmak av att på golvet sitta,
men man måste ju hela tiden titta.
Se till dom små att dom har det bra,
och att Puzzel lite mat i sin mage får ta.
Jag passar dom så gärna åt dig min älskade Drottning,
så du en paus får från matning, tvätt och brottning.
Puzz Gumman

Kommentarer
Postat av: Åsa

Duktig diktare! :o) Och fiiin bild på Rurik! :o))

2009-12-05 @ 18:53:05
URL: http://www.hallonglantans.se
Postat av: Anna (Felicula)

Så fint du skriver om dina små! Här får vi förhoppningsvis börja stirra om någon dryg vecka.

2009-12-06 @ 11:56:49
URL: http://felicula.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0