Uppdatering.... Trattkantareller och Gravidhona

Gravid................. är jag inte.
Och inte nån annan heller förutom möjligen Puzzlan.
Fast jag är fortfarande inne på antingen livliga tarmar eller skendräktig.
Lill-Matte väntar förtvivlat och tror jag lurat henne.
Å andra sidan ser hon fram mot en julklapp till henne.
På frågan om vad hon önskade sig, så stod en Puzzelbebis högst upp.
Vi får väl se.
Det kanske blir så att jag inte behöver fira julafton heller utan sitter i bolådan med en julgran ovanpå och ett tänt ljus bredvid.

Trattkantarellen då............
Ja, igår hade jag min underbara hemvet hos mig.
Ville att hon skulle kika på Prinsen och även en sväng på Oliver.
Lill-Matte var ju så kallat "öronbarn" och självklart har jag nu en "öronkatt", Oliver.
Nå, när Therese kikade på Prinsen så tyckte hon inte alls att han såg så farlig ut.
Hon trodde att det skulle vara mycket värre sa hon.
Tja, man blir ju aningens hemmablind.
Vi vet dock fortfarande inte vad det är.
Iallafall bestämdes följande:
1  Fortsätta med tratt
2  Byta från salvan, som ändå inte verkade hjälpa nämnvärt, till Surolandroppar som istället ska smörjas på.
3  Fortsätta ge Metacam
4  Ta bort RC:s kattungefoder
5  Ge enbart ett snällare foder

SÅ, gav mig iväg till Bromma Zoo och köpte ytterligare 15kg foder.
En 10-kilos säck av james wellbeloved kalkon och ris och en 5kg säck av james wellbeloved kalkon och ris i kittenförpackning. Tur man är miljonär.  Köpte ju alldeles nyss en 15kgs säck av Iams Multicat.  *frust'
Jag har dessutom helt tagit bort både BARF och Mjau just nu.
För säkerhetsskull.
Ja..... det är läget här hemma.
I morrn är det julfest på jobbet.
Hade ju varit kul att vara med, men det mesta får jag försaka just nu.
Trist faktiskt   :-(

Kommentarer
Postat av: Susanne

Men Puzzlan.... kläm ut bebbarna ngn gång då!! Taskigt att inte låta matte gå på julfest!

2009-12-03 @ 10:01:16
URL: http://www.dunderklumpens.com
Postat av: Mamma Mia

Men Puzzel då, kläm till nu!!! Matte kan ju inte sitta där o tro att det bara är tarmar som boxas där inne! Visa henne att hon har fel! :)

2009-12-03 @ 12:55:25
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/
Postat av: Erica

Fy, det låter inget roligt att vänta... Jag är glad för att mina katter varit oblyga nog att låta mig hålla full koll på alla parningar. Tycker synd om dig. Har du ingen som kan kattungevaka åt dig imorgon kväll så att du i alla fall kan komma iväg på julfesten? Jag jobbar tyvärr. :(

2009-12-03 @ 14:19:41
URL: http://www.cheeserica.com
Postat av: Mimmi

Har puzzel bestämt sej för att komma med i Guiness rekordbok ???, tala då om för henne att hon har passerat gränsen =)))).

Lycka till med födseln och Trattisen.

2009-12-03 @ 17:48:58
Postat av: Anna.S

Inget är som väntans tider....man kan bli galen...

2009-12-03 @ 18:02:17
URL: http://www.honeysuckles.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0