Vitöra, en fjärrkontroll och en Anka

Finns det några likheter eller kanske möjligen olikheter tro ?
Jodå, men jag kommer till det strax.
Den 23e, kvällen före julafton, så låg jag i sängen med Vitöra bredvid mig och Bandit nere vid fötterna.
Hade suttit och gosat med kattungarna jättelänge och tog nu datorn och mobilen och kröp ner i sängen.
Vitöra låg på min arm och sov stenhårt.
Det var så mysigt och jag kunde omöjligt flytta på honom.
Jag hade ju datorn och en vänsterarm så det gjorde inte så mycket.
TVn stod på som bakgrundsljud.
Precis som vanligt.
Det enda problemet just den här kvällen var inte att jag, precis som vanligt, hade TV3 på utan att det var en j-a Anka på TVn.
SÅ, där ligger man då, med en Vitöra på sin arm och en fjärrkontroll långt långt bort.
Ungefär 2 meter på golvet vid bolådan.
Och genomlider en Anka i en hel timme.
Jo, hon har helt klart ett passande namn.  *ler*

Men Aschberg sopade å andra sidan till henne rätt ordentligt och det var ju bra.
Vad är då likheter - olikheter med fjärrkontrollen, Ankan och Vitöra.
Ja, nu tror ni att jag ska säga att båda är blonda, Ankan och Vitöra.
Fast det stämmer iof.
Det är LIKHETEN.
OLIKHETEN är att Ankan (ankor har inte speciellt många hjärnceller, troligen rätt nära noll) Ankan ligger nog på minus när det gäller hjärncellskapacitet och Vitöra (som jag många gånger har sagt är encellig) har då ungefär 100 gånger mer hjärnceller än Ankan.
När det gäller Ankan och fjärrkontrollen så har fjärrkontrollen mer liv i sig med ett duracellbatteri än Ankan har.
Eller så är det kanske Ankan som har ett duracellbatteri.   *funderar*
Nå, Vitöra låg sedan kvar i ungefär samma ställning till klockan var närmre 12 på natten och jag lyckades ta mig ur sängen utan att vare sig rubba eller väcka honom.
Sprängd Anka ska vara gott har jag hört däremot.

Kommentarer
Postat av: Sol-Måne

Vilken pina att inte kunna stänga av Ankan på teven men som sagt har man en katt på armen så är det bara att stå ut ;-)

Kan det vara något genetiskt med Skogisar och armar.

2009-12-26 @ 10:24:55
URL: http://zol-mone.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0