Houston, We've Got a Problem

I den vänstra ringhörnan har vi en strax 10-årig gammal goldendam med dåliga leder.   (hund)
I den högra ringhörnan har vi en strax 10-månader ung ragdolldam som ska odla massor av päls. (katt)
I mitten har vi en balkongdörr, ett sovrum och ett golv.   (ett ting)

Problemet är följande.
Bandit har skrämt den lilla katten när hon skulle gå in genom kattluckan genom att drämma den i huvudet på henne.
- Tack Bandit.
Puzzel vågar inte gå ut genom kattluckan för hon tror att Bandit ska kasta den i huvudet på henne.
Puzzel ska ha päls och då är det bra om hon är ute mycket.
Trixi ligger på golvet på mattan nedanför min säng och sover om natten.
Om Puzzel ska få luft i pälsen så måste balkongdörren vara öppen.
Det är minusgrader ute.
Hunden ska inte ligga i drag.

SÅ, Houston, Weeeee've Got a Problem
Jag har
Bytt gardiner
Bytt gardiner igen
Ska köpa nya bättre längre gardiner
Ställt en liten vit byrå för balkongdörren
Fått skäll av Lill-Matte som (med rätta troligen) idiotförklarat mig.
- Har du dörren ÖPPEN ???
- Det är svinkallt.
Japp, jag vet.
Mitt senaste projekt är att ställa den högsta malmbyrån för dörren.
Vitöra tycker iallafall att det är ok.   *ler*
Vi får se om det fungerar.


Ska tillägga att i det här läget gick hunden före den fina utställningskatten.
Svar från uppfödare till utställningsstjärnans matte:
- Skit i pälsen. 
Kort och kärnfullt. 

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie

Ja ingen ska då säga att vi kattfolk inte dras med otroliga problem :-)

Vad kan vara värre än om katten skulle ha några mindre hårstrån ;-)Nyköping närmar sig...........

Håller med lillmatte och uppfödaren :-)

Kram på dig.

2009-02-17 @ 13:55:46
URL: http://wermdos.com
Postat av: Anonym

Du har aldrig funderat på att lära katten gå genom kattluckan på nytt?

2009-02-17 @ 18:01:00
Postat av: Ligans Talesman

Ing-Marie, tänk vad livet vore utan dessa små problem. Vad är -5grader ? Det är nyttigt med frisk luft. :-))

2009-02-17 @ 21:16:24
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

Katten går genom luckan. IN

Men inte ut och hon gillar att vara ute på balkongen. Så det är inte det som är problemet egentligen. Men som sagt. Frisk luft är nyttigt.

2009-02-17 @ 21:18:11
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ninnie

En av mina katter skulle till veterinären och för att han inte skulle vara på "promenad" när det var dags att åka så låstes kattluckan. Den andra katten ville dock gå ut och brukade springa genom luckan för att den inte skulle hinna ramla ner på svansen. Det hela slutade för hennes del med ett tvärstopp naturligtvis. Så mycket tvärstopp att jag trodde att min lilla "bonnkattsdam" skulle få samma nosprofil som en perser. Resultatet blev att hon, precis som din lilla ulltott, ansåg att kattluckor är livsfarliga på utvägen. In gick fortfarande bra att gå.



Det hela löste vi med att jag med hjälp av maskeringstejp fick luckan att vara helt öppen = fri passage. Efter ca en månad kunde jag fälla ner luckan igen för då hade hon glömt att den var "farlig". I och för sig var det nog mer +15 än

-5 grader ute när detta hände, men kan ju vara värt att pröva när det blir lite varmare.

Lycka till.



Ninnie

2009-02-18 @ 12:22:08
Postat av: Lillemor

Som sagt, underhållande blogg det här :D



Du kanske kan ha dörren till frysen öppen istället, kyla som kyla ;-)

2009-02-18 @ 18:16:24
Postat av: Ligans Talesman

Tack Ninnie för din story.

Kanske vore nåt.

Ska fundera.

2009-02-18 @ 19:05:28
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

Lillemor, DET ska jag kanske prova.

Måste bara se till att den är tom först.

skratt

2009-02-18 @ 19:05:59
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Ber om ursäkt att mitt förra inlägg blev så långt. Enligt mina vänner lider jag av en obotlig orddiarré. Är rädda att de har rätt ...suck.



Ninnie

2009-02-19 @ 15:55:20
Postat av: Ligans Talesman

Det är lugnt Ninnie.

Du behöver inte be om ursäkt.

:-)

2009-02-19 @ 23:22:43
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0