En ovillkorlig och gränslös kärlek

Du kommer när jag sitter i soffan.
Du trampar.
Du spinner.
Sen lägger du dig bredvid.
Med tassen på min arm.
Du håller fast min arm.
Jag skriver på datorn med vänster hand.
En bokstav i taget.
Jag kan ju inte ta bort den högra.
Den du håller.
Du tittar på mig.
Du tittar mig djupt i ögonen.
Vad tänker du ?
Sen lägger du även huvudet på min arm och tittar snett på mig.
Mina ögon svämmar över.
Av kärlek.
Över att du finns.
Av sorg.
Över dom som jag inte fått ha kvar.
Tårarna trillar och det hugger i hjärtat.
Känslor som inte går att styra.
Sen somnar du.
Full av tilit.
På min arm.
Och jag känner ett enormt ansvar.
Att inte göra dig illa.
Att alltid se till ditt bästa.
Ialla lägen.
Oavsett.
Jag älskar dig gränslöst.
Dig och dina mjuka goa kompisar.
Jag skulle inte klara mig utan er.
Puzz

Kommentarer
Postat av: Sanna

Åhh vad underbart skrivet!

Känner hur tårarna nästan kommer!



Kramar Sanna

2009-01-15 @ 07:52:47
Postat av: Felicula

Oj så fint skrivet. Känner likadant med mina katter. et värsta är när man har en i knät och känner att det börjar vara dags att gå på toa. Då lär man sig knipa :)

2009-01-15 @ 08:53:21
URL: http://felicula.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0