Första riktiga semesterdagen - Fika och Shopping

Sovmorgon........................... trodde jag ja.
Åtta i morse klippte dom gräset utanför min balkong och med tanke på ljudet hade dom lika gärna kunnat vara i mitt sovrum.
SÅ, det var bara att gå upp istället.
Fikafrämmande var inplanerat så det åktes iväg för att handla ingredienser, städades en sväng och hunden rastades.
Pling-plong och gästen kom sisådär en timma för tidigt.
Men det gjorde ingenting.
Det pratades, bakades färdigt och gosades kattungar och vuxna katter.
Nötkaka med hallon och vispgrädde åt vi.


Sen åkte vi iväg och shoppade.
På Ikea köpte jag lampa NOT till katternas/marias rum.

Tallrikarna Färgrik


Och några glödlampor såklart


Sen åkte vi till Bauhaus och kikade på innerdörrar, lastvagnar, köpte buntband, kikade på trädgårdsavdelningen och köpte en lampa till.
Att ha i köksfönstret.


Jodå, Marianne köpte en del grejjer med.   *ler*
Tusen tack för all bärhjälp och släpande Marianne !

Nå, väl hemma så tänkte jag börja med det lätta.
Sätta ihop golvlampan.
MEN, visst problem uppstod.
- Sorry Matte, men här ligger jag


- Tvättar mig lite


- Visar Svarta Masken


- Nu får du lämna mig i fred Matte
- Jag ska sova


- Okej Bandit, jag tar mig an handtaget jag köpte på Bauhaus istället.
MEN, det gick inget bra det heller.
Får inte loss handtaget alls och supertrasigt är det efter ett utbrott för ett tag sedan.   *muttrar*


Så nu ligger alla skruvar i handfatet istället.


Nu är iallafall alla handtag vända upp och ner så inte Bandit kan öppna dörrarna.
Tack Marianne för hjälpen med hur man skulle få loss handtagen.


Nu ger jag upp för idag.
Bandit ligger kvar i hallen på kartongen.
Handtaget sitter fortfarande som sten.
Fönsterlampan vågar jag inte peta på ikväll.
Då tappar jag den väl i golvet så den går sönder.
- Nej, nu går jag och äter lite

Kommentarer
Postat av: Tre katter

Våran matte älskar att gå på Ikea och Bauhaus. Bäst att inte låta henne läsa detta inlägget så hon får några idéer :)



Kram från Zeke, Texas & Hajen

2009-07-21 @ 10:36:15
URL: http://3katter.blogspot.com
Postat av: mooch

Tackar själv för en mycket trevlig dag. Ska bli intressant att se hur det blev med den fina lampan till fönstret i köket! Nosgos till alla 4-beningar!

2009-07-21 @ 22:15:58
URL: http://luddrumpan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0