Vitöra lär Puzzlan jaga möss

- Matte Matte, middan är serverad !
- Puzzel, kom ska jag visa dig hur man ska göra.


- Ser du hur jag har den i munnen.
(Matte får vara lite snabbare med kameran nästa gång)


- Se och lär nu Puzzel.
- Precis som i en boxningsmatch.
- Först en rak vänster och sen döda med höger.


- Suck, vad dom jobbar.
- Vad är det för fel på Mattes mat ?!
- På landet ska man ta det lugnt och inte hetsa upp sig sådär.


- Va ?
- Är det en mus där ?


- Nehej, till höger sa du Vitöra ?


- Äsch, jag orkar inte längre.
- Om jag blundar så försvinner den där jobbiga skogisen.
- Gå och lura Puzzel istället.


- KOLLA Matte vad Farbror Vitöra lärt mig.
- Visst är den fin !?
- Jag har fångat den alldeles själv.


- Weeeeeeeeeeee, vad kul det är.
- Tack Farbror Vitöra för lektionen.
- Nästa gång så kan jag säkert döda den själv och inte hämta den när du redan gjort hela grovjobbet.


Jägaren sover här sin skönhetssömn när vi kommit hem.
Mätt och belåten.


- Men snälla snälla Vitöra.
- Kan du lära Puzzel att inte komma in med dom.
- Du stannar ju ute iallafall.
- FAST, det är klart.
- Det är inte jättemysigt att kliva på döda muslik halv tre på morgonen på väg till toan heller.
       


Nike har dock inga intentioner på att jaga möss.
Hon bara njuter i gröngräset.

Kommentarer
Postat av: Marie

Åhhh goa killen det tog några år men sen är du lika mästerlig som mamma och mormor!

De har förresten lite tråkigt i vår stuga numer då de verkar ha utrotat musstammen där....



Åh älskade lilla Nike har du äntligen förstått att du inte blir bortglömd trots att du går utanför dörren! Puss på er hela ligan!!!

2009-07-07 @ 07:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0