Semesterdag två - Holiday day two

En del säger att man ska ta det lugnt på semestern.
Jag är rätt övertygad om att det är överskattat.
I morse när jag vaknade så var Oliver alldeles röd ovanför höger ögonbryn.
Han har kliat sig i några dagar men jag har smort på zinkpasta och tänkt att det går över.
Icke
SÅ, idag blev det ett veterinärbesök.
Tog med Vitöra också för säkerhetsskull med tanke på hans böld.
För att vara på säkra sidan.
Oliver har till och från haft problem med öronen och jag misstänkte att det är hans problem denna gången med vilket var helt rätt.
Han fick örondroppar som förhoppningsvis ska göra det bra.
Vitöra fick penicillin för säkerhetsskull.
Men det såg bra ut.


ENG: Some say that you should take it easy on the holiday.
I'm pretty convinced that it's overestimated.
This morning when I woke up, Oliver was all red over right eyebrow.
He has scratched for a few days but I had on zink paste and intended to go over.
But not
SO, today was a veterinary visit.
I bought with me WhiteEar for safety sake in a view of his abscess.
Just to be on the safe side.
Oliver has had problems with his ears and I suspect that it is his problem this time to.
And I was right.
He received eardrops, which hopefully will make it good.
WhiteEar got penicilin just in case but it looked good.

Vill inte vara med på bild först


Det ser värre ut än det är.
It looks worth than it is.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0