Helgens resultat i Norge

Här kommer en sammanfattning av helgens resultat.

Vitöra 
Lördag  Cert NOM
Söndag Cert NOM
Han har det fortfarande lite jobbigt när han sitter i panelburarna efter han blev biten i Slovakien.  :-(
Det här är andra utställningen efter vi var där.
Jag tar nu med mig en fäll som han får ha i buren. 
Han är dock avslappnad i själva utställningsburen. Nu i helgen fick han dela bur med Puzzel och det tror jag är bra.
Han har nu 5cert på väg mog att bli Grand Internationell Premier.  Fyra utländska i tre olika länder och ett svenskt.   *ler*
Larvigt att ta dom i Sverige.   Varför inte vända på alltihop istället.   Bara ta utländska och ett i Sverige eller nåt.  
*ler*   Nej, iom att jag skulle åka för att få utländskt cert på Puzzel och Oliver så kunde Vitöra lika gärna få följa med.
Kostar inget mer än själva utställningsavgiften.  Och möjligen mina stackars knän av att ställa 3katter.
DET gör vi inte om nåt mer.
Nå, åter till ordningen.

Puzzel
Lördag  Internationell Champion NOM BIS
Söndag  Cert NOM   I panelen så började dom räkna. En röst till Puzzel, en röst till annan katt, 1 röst till Puzzel osv
Till slut blev det 3-3.  Vid det laget höll jag på att gå totalt i taket.
*pust* Vad jobbigt.
En utslagsdomare hade utslagsrösten och tog då annan katt.
Jag är glad att det inte blev lottdragning utan en domaren som avgjorde.
Idag var Puzzel tvåa.  
Jag är så nöjd så det går inte att beskriva.
Fortfarande är Puzzels väl och ve det som är viktigaste och hon skötte sig otroligt bra hela helgen.
Lite lite morr.
Man måste ju visa att man är en dam i sin bästa ålder med egen vilja och humör.   *ler*
Båda domarna igår och idag sa att:
"Hon är en drottning och hon vet om det"
Fick dessutom beröm av några birma folk för mina fina prepareringar av mina katter.
JÄTTEkul att få !
"Du har alltid så fint preparerade katter" sa dom.

Oliver 
Lördag  Internationell Premier
Söndag Cert   Första på vägen till GIP.  Vi får ser hur långt det håller.  Fick massor med glada hejarop av Solveig som gladdes med mig för både Olivers och Puzzels och självklart Vitöras skull.  Men hon är ju raggisuppfödare så..... *ler*
Känns så otroligt roligt att hon gläds så med mig.  Tack Solveig !
Oliver är så otroligt rolig och skön att ha med sig.
Totalt avslappnad i buren och ute på domarbordet.
Idag satt han hos Lena Nordström och kollade in aktiviteterna på läktarna.
Man är aldrig orolig eller nervös när man har honom med sig.
Äter lite i buren. Gosar. Dricker lite vatten.
Kommer det sen besökare som gärna vill klappa katt och se hur en raggis uppför sig så plockar man glatt fram honom.
Han är ett exemplariskt exempel på go och harmonisk raggis.
Plus att barnen kan få klappa honom iom att han iallafall aldrig ska upp i panel.
Min älskade kosekatt.

Ja, det var min helg i Norge.
Jag har haft det helt underbart återigen.
Förutom alla otroligt underbara resultat så har jag träffat en hel mängd jättetrevliga människor.
Både svenska och norska.
Det är faktiskt en av dom bästa utställningar jag varit på när det gäller den sociala biten.
När det gäller utställningshallen var den otroligt läcker.
Här kan ni läsa om den.
Det är en Olympisk hall.
Otroligt mäktig.
Dock så var det en bit att gå och med mina knän och 3katter så var just DET ingen hit.
Men men...................

Det kommer lite fler bilder från där jag bor lite senare.
Jag åker inte hem förrän imorrn och det känns skönt att få koppla av här ikväll i lugn och ro.
Tror att kissarna uppskattar det också.
Nåja, Oliver har somnat i en fåtölj och Vitöra med.
Puzzel jagar flugor.
Men dom har åtminstone ett VAL.   *ler*
Tusen tack för alla hejarop !
Självklart är det roligt att dela glädjen med andra.
Speciellt när man åker iväg så här alldeles ensam.
VAD gjorde man innan mobil och MMS fanns ??!!

Kommentarer
Postat av: Tre katter

Stort grattis till kanon-resultaten! :)



Kram matte och grabbarna!

2009-06-14 @ 20:22:47
URL: http://3katter.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Så himla kul att det gått så bra i helgen!!!

Då måste prepareringen suttit som en smäck lol



Återkommer med inbjudan :-)



Tass och Kram

Rufflan och rufflesgänget

2009-06-15 @ 10:07:40
URL: http://www.rufflescats.se
Postat av: Ligans Talesman

Tack Kära 3Katter ! :-)

2009-06-16 @ 18:13:04
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

ler Troligen Min kära namne.

Nu har jag dessutom köpt "ditt" schampoo så du förstår hur det kommer att gå framöver.

ler brett

2009-06-16 @ 18:13:15
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0