Min älskade Norrman i på Mjøskatten i Norge

Tusen tack Aud och Silje för dom fina bilderna på min älskling !

Här är vi på domarbordet.
Ja, Oliver iallafall.


- Matte, kolla därborta.
- Det sitter kompisar på andra bord precis som jag.


- Och kolla där på läktaren.
- Spännande


- Matte, får jag gå och leka där ?


- Okej, då låter jag bli då.
- Är jag fin såhär nu då ?


- Matte, tror du domaren tycker om mig ?
- Är jag fin nog ?
- Vi har ju putsat på min päls massor, både du och jag och fönat varenda hårstrå.


- Älskade Oliver.
- Klart domaren tycker om dig.
- Du är finast av alla.


- Lite mer till höger Matte.


- Så !
- Nu räcker det Matte.
- Du får inte rufsa till pälsen mer.
- Nu måste jag vara fin när domaren ska titta på mig.


- Matte, är han klar snart tror du med sitt skrivande ?


- Jaha, vad har vi här då ?
- En ragdoll herre i sina bästa år.
*ler*


- Ja, han är lite tunn i kroppen.
- Han får pröva lite bodybuilding.


- Pleeeease domaren, ge honom ett cert är du bussig !
- Han blir Internationell Premier idag då !
- *ler gulligt och fint*
- Vi skulle bli så glada både Oliver och jag.


Domaren och Matte pratar med varandra om Olivers olika kvaliteer.


- Han är otroligt söt och han borde ha varit en flicka.


- Okej, han får sitt cert idag iallafall.


- Puss på oss !


- Älskar dig Matte !


Några bilder på den Olympiska ishallen där vi ställde ut.
Den var otroligt mäktig.





Kommentarer
Postat av: Tre katter

Vilken söt bildserie på finaste Oliver!! :)

Grattis till tilteln, vännen!!



Kram från matte och grabbarna i Götet

2009-06-17 @ 11:15:40
URL: http://3katter.blogspot.com
Postat av: Henrietta

Härliga bilder!

2009-06-17 @ 19:01:25
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Så ståtlig du ser ut på bilderna. tass

2009-06-17 @ 21:54:57
URL: http://katten-sippo.blogspot.com
Postat av: Ligans Talesman

Oliver tackar för fina kommentarer !

Matte myser nöjt.

2009-06-17 @ 22:17:04
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Sista bilden på Oliver när han sitter och lutar sig mot dig är ju helt underbar. Den utstrålar verkligen kärlek och förtroende.



Får nästan liten tår i ögonvrån.

2009-06-18 @ 11:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0