Norska är vi allihop, Oliver, Puzzel och Vitöra

Ja, det är ju faktiskt sant.
Har ju totalt glömt.
Oliver är FÖDD i Norge och har en NORSK pappa men en mamma som kommer från australien.
Oliver kommer från Solveig, Diadems ragdolluppfödning.
Puzzels MAMMA EC (N)Reliance's Angelic Zinfandel är norskfödd och kommer från Gry i Norge.
Puzzel är otroligt lik sin MORMOR, CH Ritzyrags Selina som dock är född i Canada.
Här ser ni ett tidigare inlägg och bild på Selina.
Vitöra är ju NORSK skogkatt.  Och är ju alltså norrman han också.
Direktkvalificerad kan man säga.
Så ni ser, hela halva delar av Ligan är Norskättlingar på ett eller annat sätt.
SJÄLV är jag inte Norrman, men däremot helgrek.
Tveksamt om det är kvalificerande men men....................   *ler*
Vi är väldigt internationella både 2 och 4benta.  
Nu är vi här iallafall.    *vinkar*
Imorrn ska vi förhoppningsvis ta två cert så vi blir IP och IC.
Vitöra trallar på med raska steg mot att plocka dom 6cert han behöver för att bli Grand Internationell Premier.
Iallafall hoppas vi att han gör det.
Men rent utseendemässigt är det han som har störst chanser överhuvudtaget imorrn.
Mitt mål för imorrn är iallafall att ta Puzzels och Olivers cert.
Puzzel har lite päls för att vara hon.
Så vi är glada om hon får sitt cert så vi kan gå vidare.
Oliver är Oliver och vi hoppas han är ensam i sin klass så han får sitt cert.
HAN har iallafall päls.    *ler glatt*
Vitöra, tja, han är så snygg så jag nästan gråter när jag ser honom.
Igår tittade jag på honom.
Han sitter på akvariet och tittar drömmande framför sig.
Och i mitt mentala gråtmilda tillstånd just nu så börjar jag nästan gråta av att bara titta på honom.
Han är sååååååååååååååååå snygg.
Och jag ser den ståtiliga maine coon jag inte har.
Ja jag vet att det låter rubbat.
Men ni som känner mig fattar vad jag menar.
Han är absolut ingen stand-in för vare sig Tengel eller nån annan.
Men han är stor och ståtlig och ja..... knappt jag hittar ord.
Urläcker helt enkelt.
Nu ska jag ta en tur ner till sjön och fota lite.
Här är heeeelt underbart ! 

Kommentarer
Postat av: Åsa

ler Puzzels mamma - EC (N) Reliance´s Angelic Zinfandel, aka Fanny, är norska. Mormor Selina är kanadensiska. Svårt det där med familjeförhållanden! ler igen

2009-06-12 @ 19:41:09
URL: http://www.hallonglantans.se
Postat av: Ligans Talesman

Ja men va fan.

Hon är ju från en norsk uppfödning.

lipar

2009-06-12 @ 19:58:04
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Lycka till i Norgeland!

Jag hoppas att du får åka hem med bilen full av priser efter alla strapatser för att ta dig dit.

Dessutom har du ju vackra katter med dig, icke att förglömma :-)

2009-06-12 @ 23:02:12
Postat av: Henrietta

Lycka till!!!

2009-06-13 @ 17:41:50
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0