Att gå med sitt liv

Det är inte alla människor som klarar det.
Det finns människor som ältar och ältar.
Som aldrig kan glömma och gå vidare.
Som ser det dom vill se.
Som hör det dom vill höra.
Som ljuger
Bittra människor är bland det värsta jag vet.
Att inte kunna glömma och gå vidare är tragiskt.
Att inte kunna se en helhet är en brist.
Att leva i en drömvärld där man faktiskt tror på det man själv hittar på och för vidare är sorgligt.
Möjligen är det en sjukdom.
Troligen är det bara ett sätt att fylla sitt liv.
En brist att kunna gå vidare i livet.
Att inte kunna skaffa sig ett liv.

Men det hjälper att vila ögonen på nåt fint.
Det kan hjälpa att skaffa professionell hjälp.
MEN det kan också hjälpa med enklare saker.
Jag blir glad och varm inombords av en go, varm päls att borra ner huvudet i.
Att ha kissen i knät i vardagsrummet och bara gosa.
Att bara mysa.
Njuta av ett sakta kurrande.
Ett dovt spinnande
Mjölktrampande tassar


Gå vidare i livet och skratta mycket


Skaffa dig en tvillingsjäl att mysa med


Håll fanan högt och bry dig om dina medmänniskor så får du gott tillbaka


Le och var glad
IGEN


Men blir det ändå jobbigt och du bara MÅSTE spy över dina medmänniskor.
Ta och dra nåt gammalt över dig istället


NJUT av det goda och fina i livet, istället för att vara bitter och älta
NJUT av närhet och värme


Ta hand om dom som är mindre
Ta hand om dom som är svagare
Ta hand om dom som behöver det


Känn tryggheten


Till slut
Ett galoppsprång i skogen gör dagen


Gå vidare !   :-)

Kommentarer
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

jag har oxå en ragdoll =)

2009-03-06 @ 18:42:23
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Ninnie

OHJ!! Om jag tolkar dig rätt måste du ha en mycket bitter människa i din närhet som tydligen inte gör ditt liv lätt.

Vilken tur att du har dina djur att hämta styrka ifrån, bättre terapeuter finns inte. Och när jag läser kommentarerna till dina bloggar verkar du ha många tvåbenta vänner som bryr sig om dig -och vänner är ju guld värda.

Folk som ljuger om en och de som tror på lögnerna är bara att försöka rensa bort ur tillvaron, de är ändå ingenting att ha. Hoppas du får lugn och ro snart.



Sorry!! Nu har jag gjort det jag är "bäst på" igen ....lagt näsan i blöt ...och haft orddiarré :( Suckar djuupt åt mig själv.



Ninnie



2009-03-06 @ 19:15:10
Postat av: Ligans Talesman

Vad roligt Sophy :-)

2009-03-06 @ 21:42:31
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

fnissar Ninnie......... Det är luuuuuuuuuuugnt.

Nej, det är verkligen inget att bry sig om.

En liten våt fläck i min väg bara.

2009-03-06 @ 21:43:37
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Rosamunda

Du kloka människa. Det var tänkvärda ord och en underbar bildserie. Ha en bra helg.

2009-03-07 @ 12:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0