Det är så typiskt

Redan i fredagskväll kände jag att nåt var på G.
Ont i halsen.
Början till feber.

Igår gick jag hela dagen på alvedon.  Hade jätteont i halsen och mådde bitvis pyton.
Men alvedon är en bra uppfinning trots allt.
Vi for ju runt rätt mycket igår jag, Maria och Trixi.
Vid halv nio var vi i Ösmo.  Skjutsade Maria, Bella och Lucas till stallet.
Sen hem till Åsa och hjälpte till litegrann.
Hela dagen dök det upp kattungeköpare som både skulle hälsa på sin blivande kattunge och hämta kattunge.
Här är Maria och Alma med varsin kattunge i knät.
Självklart var tjejerna i sjunde himlen.
Massor med kattungar att gosa med.


Bara Maria


Efter att gosat kattungar, ridit och fikat for vi vidare till min son för att lämna av 10kg kattmat.
Jag hade faktiskt inte kameran med mig för en gång skull.
Men jag sätter in några gamla bilder på Wille, Whiskey och sonen.
Whiskey


Wille och Christoffer


Efter besöket hos sonen åkte vi vidare till Bromma för att hälsa på Åsa och Ole och katten Murre.
Åsa och Ole är mina barns faster och farbror.
Murre är en stor stor bonnkatt som är hur feg som helst.
När jag hade med mig Puzzel för ett tag sedan så tyckte stora Murre att hon var jätteläskig.   *ler*
Puzzel vägde cirka 3kg och Murre sisådär 7-8kg.
Här är en gammal bild på Murre.


Och en gosbild.


SEN åkte vi hem och tog det lugnt.
Nåja, JAG tog det lugnt.
Maria lekte järnet med Ligan såklart.
Vi har haft en underbar dag trots allt.
Trots en feberöm kropp så har jag haft trevligt.
Det tror jag Maria har haft också.

Idag vaknade jag med en vansinnigt ond hals.
Och feberond kropp.
Och jag ska ju till Hasseludden idag.
Nopp, inte kul.
Hittade lite strepsils jag lånade av dotter och har nu stoppat i mig alvdeon igen.
Jag SKA iväg !
*morr*

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Himmel människa ...att du orkar fara omkring på det där viset med feber i kroppen! Själv är jag som en död sill när jag har 38,1 och det finns inga tabletter i världen som råder bot på det.



Ninnie

2009-03-02 @ 09:19:54
Postat av: Ligans Talesman

Äsch, jag har en grundtemp på 37grader.

Plus att jag köpte en ny termometer på Apoteket nyligen som batteriet var slut i.

Snacka om irriterande. Inte har jag något kvitto kvar heller. sur

Men jag hade ju mitt bonusbarn i helgen så jag kunde inte lägga mig sjuk helt enkelt.

Äsch, det gick ju bra. ler brett

2009-03-02 @ 21:39:45
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

Äsch, jag har en grundtemp på 37grader.

Plus att jag köpte en ny termometer på Apoteket nyligen som batteriet var slut i.

Snacka om irriterande. Inte har jag något kvitto kvar heller. sur

Men jag hade ju mitt bonusbarn i helgen så jag kunde inte lägga mig sjuk helt enkelt.

Äsch, det gick ju bra. ler brett

2009-03-02 @ 21:39:45
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0