Detta är inte för känsliga läsare, speciellt inte UrMatteÅsa

Scen: Bil
Kontaktmedel: Telefon och senare bil
Kommunikatörer: Mamma Inkan och Dotter Em

Em ringer till Mor
- Hej Mamma, älskar du mig ?
- Vad vill du ?
- Kan du hämta mig klockan 20.00 från gympan, handla kattsand innan (hon är kattvakt åt Murre) och ta med dig "min katt" ?
- Okej, jag kommer.
- Glöm inte sanden.
- Lovar
- Och inte min katt !
- Jaaa lovar.

3minuter tillgodo innan Ica stänger rusar Inkan in på Ica och handlar kattsand.
4minuter över ringer dotter för att kolla att Mamman inte glömt att hämta barnet.
- Nej,självklart har hon inte alls erfarenhet av detta.   
- Svänger in på parkering med katt och hund i bilen enligt order.
Iallafall var katten beordrad.

De vanliga pipen hörs från dotter.
- Sööööööööööööööööt med fånig röst och ännu fånigare och det mest kärleksfulla uttryck i ansiktet man kan tänka sig.

SEN kommer veckans kommentar.
- Mamma om jag inte älskade henne så mycket så skulle jag göra päls av henne.
Mamma Ink kastar en grym blick på dotter Em.
Dotter Em tittar tillbaka och säger:
- Men hon har så underbart mjuk päls.
*ler*    Vi HAR inte långtråkigt i vår familj.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Tja, en päls blir ju billig i längden i alla fall! Moahahahahaaaaa...

2009-03-27 @ 08:24:20
URL: http://www.hallonglantans.se
Postat av: Lilla Skutt

Hej Inkan. Får jag bo hos dig? Min matte har släpat hem ett hårigt monster. Hon påstår att det är en långhårig kattunge som det är synd om för hans matte skulle avliva honom. Det tycker jag att hon kunde ha gjort. Jag vill inte ha någon kattkompis. Så Inkan, sälj nu Ligan och hundmonstret så kommer jag

2009-03-27 @ 14:58:14
Postat av: Ligans Talesman

Eller hur Åsa !



2009-03-28 @ 22:47:54
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

Hej Lilla Skutt !

Du är såå välkommen hit.

Det är lite besvärligare med att sälja Ligan dock.

Men dom är jättesnälla så det ska nog gå bra.

Du och Bandit kommer säkert bra överens.

Och Vitöra blir lycklig över att hans fru äntligen kommer och bor med honom.

Skynda dig hit du !

Kram Ligans Matte

2009-03-28 @ 22:49:51
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0