Min älskade Oliver, (N)Diadem's Oliver Soltone

Den underbaraste snällaste och goaste norrman man kan tänka sig.
FAST han är både blond och norsk.   *ler*
Idag tog han sitt näst sista cert i klass 8.
Sakta sakta går vi vidare i klasserna.
Och nu måste det tas ett beslut om vi ska köra utomlands och isådanafall vart.


Oliver i buren ätandes lite smaskig våtmat.  *mums*  (OBS ! Mobilbilder)


*Vinkevink*  Utställningsbrädan  (brädan kommer från Irenes burskynken, dotter i huset som ritat bilden exklusivt för Inkan)


Måste berätta hur det gick när jag ställde både Oliver och Puzzel för Jörgen Billing idag.
Först ställde jag Puzzel. Hon fick fin kritik och Jörgen tyckte om henne och ville ha tillbaka henne för NOMet.
Något BIV blev det inte idag, iom att det inte var tillräckligt många katter för att dela ut det.
Oliver hade numret precis efter henne.
Och, ja jag kommer ju tillbaka då med katt nummer två.
Jörgen tittar på Oliver, tittar försiktigt på mig, tittar på Oliver igen och säger ännu försiktigare:
- Jaha, det var inte riktigt samma klass som den andra katten du hade.
- Nej, svarar jag, det här är min hemmakatt.
Okej, säger Jörgen. Det är sällskapskatten alltså.
Ja, sen skriver han. Kikar lite på Oliver och tittar sen igen på mig och säger Ännu försiktigtigare och väldigt taktfullt:
- Han får sitt cert idag.    (ja han var ensam i klassen)    *ler*
- Men han kommer inte tillbaka igen, utan är klar för dagen.
- Inga problem. Jag är glad för certet svarar jag.
Det var ganska roligt, för han var så försiktig när han talade om Oliver och för att kolla om jag verkligen hade koll på klassskillnaden katterna emellan. 
Japp, det har jag och jag gillade Jörgen för hans fina sätt idag både med katter och ägare/ utställare.
En stor eloge för det.
Puss älskade Oliver. Jag älskar dig enormt och det vet du. 

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie

Grattis till certet :-)

Tycker du ska göra så som vi pratade om.

Stor eloge till en himla bra domare.

2009-03-15 @ 22:10:46
URL: http://wermdos.com
Postat av: Ligans Talesman

Oliver tackar.

Ja, jag ska ringa imorrn och beställa tid för spruta och provtagning på delar av Ligan.

2009-03-15 @ 22:18:21
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Tre katter

STORT grattis från oss!!

heja heja



//Tre katter

2009-03-16 @ 13:21:16
URL: http://3katter.blogspot.com
Postat av: Ligans Talesman

Oliver tackar 3Katter. :-)

2009-03-17 @ 07:05:47
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0