"Tala är silver men tiga är guld"

"Efter en del missförstånd så togs detta inlägg bort. Har nu lagt upp det igen men tyvärr är kommentarerna bort. Ni är välkomna att skriva kommentarer igen om ni vill eller bara läsa igen och få er ett gott skratt"
Pst...............  Grattis till Titel The Secret Ghost

Eller
"Hur man gör bort sig"
Är man en pratglad person så ramlar det lätt grodor ur munnen.
Jag är både galen och tokig och har grodor både här och där.
Men jag trivs bra med mig själv.   
Jag är aldrig elak och bjuder gärna på mig själv.
Att göra bort sig och få andra att skratta hör till livets goda.
MEN, för en gång skull så är jag oskyldig.    TÄNK ! 
Jag har haft en underbart rolig utställningshelg.
Bra resultat och roliga och trevliga människor.
Dessutom nya bekantskaper.  Och det är fantastiskt roligt.  
Och slutklämmen på helgen är så obetalbar och jag ler fortfarande åt minen på min hemliga nya bekantskap, trevliga The Secret Ghost
Jag har inte hela ordflödet klart för mig, men budskapet är kristallklart.
Här kommer berättelsen.
Vi kan kalla Person X för The Secret Ghost, Inkan för Inkan och Ing-Marie för IM.
Vill sen The Secret Ghost ge sig till känna så gör h*n det.    *ler*
Story:
Slutet på en låååång utställningshelg.
4personer som inte känner varann utan träffats nu.
Allmänt småsnack om ditten dutten och p-böter.
Mer småprat.
Prat om galna kattfolk.
The Secret Ghost pratar om galet kattfolk och vad andra anser om oss tokiga männskor.
The Secret Ghost säger att
- Klart man är lite tokig men jag är iallafall inte en sån som har katter överallt hemma.
- Och på mig såsom örhängen med katter.
The Secret Ghost kastar ett öga på Inkan och ser ett stort kattsmycke i höger öra.
Hajar till lite och rättar sig eller nåt och säger att
- Inte en massa tatueringar med katt iallafall.
Inkan drar upp höger arm och visar en tatuering med kattassar och ett kinesiskt tecken som ska föreställa ordet katt.
The Secret Ghost börjar känna att h*n möjligen klampat i klaveret lite.
I-M faller i småatomer av skratt och The Secret Ghost ber massor av gånger om ursäkt.
Vi känner trots allt inte varann.
Tog jag illa upp ?
Tja, ni som känner mig och varit hemma hos mig vet.
MEN, jag har inte såååååååååååå mycket kattgrejjer hemma Secret Ghost.
Men du är jättevälkommen hit nästa gång du är i 08a:land.

Kattburken har jag hundgodis i.


Dom galet illrosa handdukarna skrev - Inkan kööööööööp oss.
Påpekar att det hänger vita handdukar ovanpå dom tokrosa med rosa ormar på.


Men för att inte göra vovve ledsen så inhandlades lika illblå handdukar med hundar på.
Dom illgröna har jag inte bild på.


Ja, sen har jag ju katter här ibland som jag passar när deras ägare är borta.
En passande skylt måste då till.


Och man kan ju inte hänga kissarnas selar och koppel på en vanlig krok heller.
En vit och en svart katt finns.


Och sen måste ju folk känna sig välkomna när dom kommer.


Och tavlorna var billiga på Ikea.
Att det råkade vara katter är ju inte mitt fel.


MEN, till mitt försvar ska sägas att jag har inte bara katter och är inte bara en Galen KattTant.
Utan även en galen Ior, Tiger och Puh fan.


Och min son köpte den här åt mig i julklapp.


Tack The Secret Ghost !
Jag hoppas verkligen vi träffas igen.     :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0