Efter en helg på Landet

Trött-Ligan


Jag har köpt ny fåtölj så en helbild på fåtöljen också.
Sprillans ny nästan skinnfåtölj för 250kr.
Helt okej tyckte iallafall Bandit.










Alla har ju varit ute massor.
Ja, nästan alla då.     *ler*
Nike har väl vågat sig ut några minuter sammanlagt.
Så HON är ju inte ett dugg trött.   *ler*


Idag var det uteliv 06 imorse tyckte kissarna.
Själv gick jag och la mig en stund till.
Noll sex noll noll är en okristlig tid.
Och jag har ju min vaktkatt Trixi som jagar bort alla främmande kissar.
Idag såg hon en katt långt nere på vägen. Skällde först och sprang sedan ner och jagade bort den.
Vände sig sedan nöjd om för att säga
- Matte, var jag duktig nu ?
Och jag berömde självklart.   hehe
Fick trevligt besök av Marianne idag. Hon kom ut på hojen. Trixi välkomnade glatt viftande på svansen. Inte ett dugg rädd för den svartklädda personen med integralhjälm.
Hon är roligt hon.
Vi hann iallafall med en pratstund om Triangelutställningen och annat väsentligt kattprat.
Sen började det åska och mullra så Marianne drog sig hemåt och jag ropade in kissarna och packade upp.
Nu blev det inte långvarit utan blåste bort rätt fort.
Men det gör det ju i Roslagen.
Jag har haft en fullständigt underbar helg.
Gjort enbart det väsentligaste den här helgen.  Plockat runt lite i stugan och gjort den kattvänlig.
Hittat lite platser för kissarna att ligga på och handlat lite från Ica i Norrtälje.
Skrivit lista på vad jag behöver köpa till för att få allt att fungera när jag är där ute.
Måste skaffa en liten kärra att dra sakerna på uppför backen.
Det finns ju inte vatten och mina knän mår ju inte så bra så man får hitta lite smarta sätt att underlätta allt.
Tur dom inte kommer att använda lådan så mycket så slippper jag släpa en massa pellets.
Nu står det en säck därute och den lär ju räcka ett bra tag.
Nu kommer jag inte ut på några helger för det är utställning i helgen med Vitöra och sen ska jag till Tallinn helgen efter.
Men efter DET så.
EN trist sak med stället är fästingarna.    :-(
Jag tror att jag ska ta en spruta faktiskt.
Det är ENORMT mycket fästingar i roslagen och det är definitivt en stor nackdel.
Så det får bli halsband igen på Trixi och Exspot till kissarna.  
Och spruta till mig.
Trist men så får det bli.
NU ska jag sova.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Häeligt att se att ni trivs så bra i stugan! En sak bara - använd INTE Exspot på katterna, det kan vara direkt dödligt för dem. Använd Frontline istället. :o)

2009-05-11 @ 08:12:18
URL: http://www.hallonglantans.se
Postat av: Ligans talesman

Tack Åsa !

Det vet jag ju.

Att det är Frontline juh.

ler

Tack för påminnelsen. :-)

2009-05-11 @ 08:14:45
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej,

Åhh vad härligt de låter att ni trivs så bra! =)

Är de Birka i helgen eller vart är de ni ska?

Kramar

2009-05-11 @ 10:34:13
URL: http://www.skogisar.se
Postat av: mooch

Ja, Trixie är inte rädd för MC-åkare hon inte. Det kan jag intyga! Fast det är trevligt att bli hälsad på på det sättet!! =)

2009-05-12 @ 08:54:33
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: Agneta Boiardt Lindström

Många fina katter, jättesöööööööööta, men Trixi är sötast av alla!

2009-05-17 @ 10:36:35
URL: http://leoboiardt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0