Irriterad - Irritated

Idag när jag kom hem från Norge så klär jag av mig som vanligt.
Hälsar på kissarna och Trixi.
Dock så är min kära Liga liiite väl lugn.
Nåt känns fel och knasigt.
Byter iallafall till innekläder och går in i köket.
OCH får mitt livs chock.
I ett oerhört snabbt ögonkast så trodde jag att det var Tengel har materialiserat sig i mitt kök.
Jag TROR att min hundvakt trodde att en av mina katter rymt och släppt in den till mig.
Jag TROR också att detta är en honkatt.
Vill inte ens tänka på vad som kunde ha hänt om det varit en okastrerad hankatt i sina bästa år.  

ENG:   Today when I came home from Norway I undressed myself as usual.
I say Hello to my cats and Trixi.
But my dear Liga is a little bit too calm.
Something feels wrong and weird.
Switching anyway to contain clothes and go into the kitchen.
AND makes my life shock.
In an extremely quick glance I thought it was Tengel have material in my kitchen.
I think my middle watch thought that one of my cats ran away and put it in to med in my home.
I also believe that this is a she-cat.
Which is fortunate. 
I dont even want to think about what might have happened if it was a tomcat uncastrated male in his best years.
 

Kommentarer
Postat av: Kathleen

Va????

2009-05-28 @ 20:12:14
Postat av: Ligans Talesman

Jadu, jag vet inte vad jag ska säga liksom.

suck

Jag har ju liksom en fertil foderkatt så det är inte helt lyckat när folk i all "vänlighet" stopper in främmande katter till mig.

2009-05-28 @ 21:53:13
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Tur att det inte blev slagsmål med en massa skadade katter, sånt kan ju sluta riktigt illa.

2009-05-28 @ 22:59:53
Postat av: Henrietta

Jösses! Vilken kattastrof det kunde ha blivit! Vilken tur att dom inte slog varandra sönder och samman!

2009-05-29 @ 04:40:41
URL: hhttp://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: mooch

Nämen jösses.... usch vad som kunde ha hänt!



Men nu återstår ju verkligen frågan, VEMS katt är det då?

2009-05-29 @ 10:44:29
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: Ligans Talesman

Jag var så snurrig så jag inte ens kom på att skriva det. Katten bor i lägenheten under.

I Lägenhet alltså och är utekatt eller har blivit för dom bodde i villa förut. Det var ju så synd om katten så dom släppte ut den. morr

2009-05-29 @ 11:00:48
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0