LCHF

LCHF                 VARFÖR och HUR GÅR DET ?

Jag tänker inte skriva en massa om hur det fungerar.
Ja, vad man ska äta och hur och vad och varför.
Det finns massor av bra sidor på nätet om det här.
Här har ni några länkar om ni vill ha och läsa.
http://www.lowcarbkost.com/index.php
http://www.markazits.com/diet/diet-lc-nutshell.html
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.1583709

Jag kommer bara skriva hur jag gör, vad jag tycker och hur det går.
Nå, varför gör jag det här ?
Jag fick faktiskt detta av min son och sedan är det ett sammanträffande med att min hyresvärd (till stugan i roslagen) är Herbalifevärd.

Bakgrund:  I augusti år 2000 så slutade jag röka samtidigt som jag bytte till ett stillasittande jobb.
Kombinationen gjorde att jag gick upp nästan 30kg.   Jag åt väldigt mycket choklad dessutom.
Sedan dess har jag jojobantat som så många andra.   Inte speciellt mycket har fungerat, även om jag under en period gick ner väldigt mycket.  Mina problem med mina knän gör att jag idags läget inte KAN röra på mig som jag skulle vilja.
Dessutom så gör mina knän att jag MÅSTE gå ner i vikt för att inte bli helt invalid fortare än som är nödvändigt.
SÅ, nu ska jag prova det här.  Igår var jag till Herbalife och tog lite vikttester och skrev en plan och fick en del pulver.
Plus lite vitaminer och annat skoj.    Jag har även inhandlat 8kg proteinpulver.
Jag HAR väldigt störda matvanor, även om jag i dagsläget äter mer och bättre än jag gjort på många många år.

Några siffror från testet, viktkontrollen igår:
Jag har en metabolisk ålder på 63år !!!!!   *suck*
Bukfett 10 på en skala från 1-10
Fettprocent 43.2   - Man ska ha cirka 20%max
Upplyftande eller hur ?
Nopp :-(
Testerna visade även att jag äter alldeles för lite proteiner.
Därav inhandlandet av proteinpulver.

Nu har jag kört det här i hela 2dagar.   Nästan............   *ler*
SKämt åsido så började jag faktiskt redan i helgen.
Hittills så fungerar det utmärkt.   Det här är faktiskt nåt som passar mitt sätt att äta.
Jag KAN ta en shake och må bra.   Jag är inte vare sig hungrig eller sötsugen.
Ska jag gå ut och äta är det inga som helst problem.  Bara att låta bli alla kolhydrater och bara äta kött och fett.
Man blir rejält mätt och det håller i sig mycket längre än när man smäller i sig en massa kolhydrater.
Idag hittade jag Keso och konstaterade att det är kanon att äta. Mycket proteiner och få kolhydrater.
Efterrätt går också bra att äta.  Bara att köpa färska jordbubbar och till det vispgrädde.
Självklart måste man hålla igen lite och inte smälla i sig massor.
Speciellt inte om man inte rör sig så mycket.   Jag åker ju bil till jobbet dessutom.
MEN, jag har redan gått ner litegrann.                   Kanon !
Jag har ju en hel garderob att komma i.
Nu får det vara nog med viktuppgång men jag vill samtidigt må bra.
Jag ska ner under 60kg är mitt mål.
När jag har en våg som visar 50och nåt så ska jag fira.
GLASS kommer jag att sakna.
Och ibland så kanske jag fuskar.
Men stugan har ingen frys och ju duktigare jag är dessto fortare går det ju.

Heja heja Inkan !  


Kommentarer
Postat av: Åsa

Så du blandar LCHF med Herbalife? Undrar om det är någon bra idé. Grunden i LCHF är att ta bort allt socker, dvs allt synligt socker plus bröd, pasta och potatis som bildar socker när det kommer i kroppen. Man kan t ex använda quinoa eller bönor istället. Sedan tillsätts en massa grädde och smör och olivolja (enligt principen Lika löser lika). Denna länken använder jag mig av nästan varje dag: http://kolhydrater.ifokus.se/

2009-05-14 @ 23:22:13
URL: http://www.hallonglantans.se
Postat av: Ligans talesman

Herbalife är en komplett måltidsersättning.

Finns inget socker i den och jag äter shaker eller proteindrink om jag inte äter.

Bättre att få i sig nåt än inget alls.

Och jag är mätt och mår bra.

Jag avskyr att äta och tycker att det är dödstråkigt.

Sen kan jag ju äta när jag och om jag vill liksom.

Kanon !



2009-05-15 @ 07:47:58
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Åsa

Lycka till! :o)

2009-05-15 @ 07:57:29
URL: http://www.hallonglantans.se
Postat av: Ligans talesman

Taaaaaack !

Hoppas det ska fungera iallafall.

Vi får se.

2009-05-15 @ 08:44:44
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Önskar att jag var som du och inte tyckte om att äta. Tyvärr ääääälskar jag både att laga mat och att äta den ...vilket naturligtvis syns på mig också :((

2009-05-16 @ 10:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0