Sitter på förstubron i solen och bara njuter

Klockan sju imorse tyckte Ligan att det var dags för Matte att gå upp och släppa ut dom.
Lydig Matte släppte ut kissarna, besökte huset med hjärtat på och gick sedan och la sig igen.
Ute var det kallt, blött men det regnade inte.
Några timmar senare så vaknade jag till liv igen.
Inte speciellt varmt och MYCKET blött ute men fortfarande inget regn.
Kissarna såg ut som "dränkta katter" om jag får vara lite lustig.
Ja, det syns verkligen att dom älskar att vara ute.
Man kan ju uttrycka det som så att "Var är mina fina utställningskatter?"    *skratt*
Dom ser helt underbara ut.
Puzzel dygnsur och skitig över hela ryggen.
Vitöra med fullt av grenar i hela pälsen.
Jag som trodde att själva grejjen var att det inte skulle fastna på en skog(s)katt.
Men det är iof i pälsen i baken det fastnar och vattenavstötande päls har han ju för speciellt våt är han inte.
Ja dom ser för härliga ut och visst önskade man att det kunde vara såhär.
Trixi då........................... Ja Trixan lever ett gott pensionärsliv.
Strosar runt och myser utan att man behöver bekymra sig.
Hon går inte så långt nuförtiden.  Dessutom lever vi nu på sista versen hur tråkigt det än känns.
Men tyvärr är det så.
Iallafall, hon gjorde dock en god gärning igår.
Det finns 5hus här. Vi bor näst längst bort men i första huset ska det bo ett par katter.
Och jag vet ju faktiskt inget om dom.  Stenmuren som är mellan mitt och grannens hus mot vägen är tydligen fullt av möss och där gillar dom katterna att vara.
Igår blev det raskt en konfrontation mellan Oliver och dom 2kissarna.
Alla 3 såg ut som flaskborstar men ingen sa nåt.
Iallafall så kom Trixan och visade sig och då försvann dom.
Trixi sprang en bit efter dom och sen dess har jag inte sett till dom.
MÅste dock gå ner och kolla med dom så att dom är kastrerade.
Inte så kul att behöva ha Puzzlan inlåst när alla andra leker uteliv.
Vitöra mer eller mindre bor i stenmuren så det är bara en tidsfråga innan han kommer insläpande med en mus eller två.

När halva dagen hade gått idag så fick kissarna sova middag.
Visserligen en påtvingad sådan.   Jag var tvungen att åka in till Norrtälje och handla lite.
Men nu är vi alla ute igen. Trixi ligger nere på gräsmattan. Ligan är både här och där.
Oliver här just nu.   Han hälsar till er kära läsare.
Själv sitter jag längst upp på altanen i solen och njuter.  Tack Lill-Matte för lånet av modemet.
Livet är härligt !!!

Pssttt............ En detalj förresten. Jag har inte tagit ett enda kort. DE ni. Jag bara njuter. OCH har ångest iof för att jag inte gör Matten.  :-(  Prov på torsdag.    Jaja............ de löser sig.  :-)    Dsstttt.............

Kommentarer
Postat av: Elin

vad det är mysigt med katter!

2009-05-09 @ 16:07:06
URL: http://elinarnehed.blogspot.com
Postat av: kathleen

Men Trixi-hjärtat då!! Det är inte meningen att man ska få tårar i ögonen när man ska läsa idylliska berättelser om livet på landet!

2009-05-09 @ 21:13:48
Postat av: Ligans Talesman

Visst är det Elin. ler

2009-05-09 @ 21:22:04
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

mmm............ vet

Flåt :-(

2009-05-09 @ 21:22:20
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Henrietta

Vad underbart ni verkar ha det! Och tack för förklaringen om triangelutstälnningen. Synd bara att Puzzelfian inte kunde åka med

Kram Henrietta

2009-05-10 @ 09:56:04
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Ligans Talesman

Jag har dock hopp om att hon ska gå igenom iallafall med ett annat vaccin.

Det är bara så ofaantigt långt till nästa test. :-(

2009-05-10 @ 10:12:24
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0