Triangel Rybnik Polen 1:a utställningsdagen

NÅ, hur gick det nu till att ställa utomlands ?
Var det sig likt eller skilde det mycket ?
En mycket kort sammanfattning är:
" Borta bra men hemma bäst ! "
Först så skulle vi igenom veterinärbesiktningen.
Inga problem iof.................. Pass och sprutor var i sin ordning, men vi var tvungna att få veterinären att skriva in i passet att dom fått sin dvärgmask (eller vad det nu va) tablett.
Och DET var inte lätt. Först vägrade dom. Det behövdes inte sa dom.
Vi försökte förklara att det VISST behövdes.
För att komma IN i Sverige igen.
Efter att gått runt till alla 3 veterinärerna så skrev den första veterinären till slut i passen.
Utan att ens kolla att vi gett tabletten.    Helt klart så fattade han inte speciellt mycket av vad han skrev in.
Men men.................... vi fick vår tablett inskriven och det var huvudsaken.
DETTA var det första som mötte oss.
En stålbur rakt upp och ner´utan botten. Ja, botten var det ju iof *ler* men i stålgallerformat.
Det fungerade sådär bra till en stor relativt tung skogishane med bara ett vanligt burskynke som golv.
Han klev ju igenom det.  Det blev till att lägga i allt vi hade för att han inte skulle kliva igenom och göra sig illa.
Men gick bra iallafall.  Vi lärde oss ju till följande dagar.


Såhär såg det ut när allt var klart.
Det här är utsidan på burarna där besökarna gick runt och kikade på katterna.
Och besökare var det..................... MÅÅÅNGA


Alla burarna står i en fyrkant och alla utställarna satt inne i fyrkanten.
Där kunde man ha zigenarläger bäst man ville utan att det störde besökarna.
Det fanns dessutom stolar till alla. Supersmart


Såhär såg det alltså ut när Vitöra ligger i buren med huvudet mot framsidan.
Våra burskynken är dock inte anpassade för detta sättet att ha buren så jag fick sätta upp ena sidan.
Öppningen var ju bakåt.


Här är alltså framsidan där besökarna gick.
Jag fick några plastmappar av min granne att sätta på buren som skydd mot nyfikna barn och andra människofingrar.
OCH för att man inte skulle hälla nåt i deras vatten. Hade tydligen hänt.
Men det har ju hänt saker även i Sverige så...........................


Här är grannkatten som vi slog med råge.
Av nån underlig anledning gruppändrade dom honom samma dag.
Trist för dom iom att Vitöra dök upp.
Men MYCKET trevliga burgrannar var det.
Under alla dagarna var folk mycket vänliga och tillmötesgående och hjälpsamma.
Om det berodde på min svenska flagga eller inte vet jag inte.
Men trevligt var det iallal fall.


Men titta....................... NÅT var precis som hemma iallafall.
Man förväntade sig nästan att Carsten skulle dyka upp bakom ett av borden.


Nu har vi kommit fram till själva bedömningarna.
Mycket folk, men väl ordnat med bord och burar.


Förutom att burarna såg likadana ut.
Det las in nån form av galon i botten.
Jaja.................... man behöver inte tänka på alla detaljer med rengöring och sånt.


Titta, här har vi nån vi känner igen tror jag.
Fru Bruce som är officiell, på pappret, ägare till en viss Puzzel och Ida.


Och den här domaren känner vi också igen en del av oss.
ALLT var trots allt inte annorlunda än hemma.


Dom här tavlorna var helt suveräna.
Nästan så en halvblind kunde se dom från längst ner i hallen.
Här är alla domare uppradade och du såg när ditt nummer dök upp så du skulle vara redo.


Och här är samma tavla men med alla katter som ska upp i panelen i Kategori 2.
Nummer 139 på tavlan är Vitöra.
Bara att se hans nummer däruppe gjorde mig glad och stol.


 Jag tror inte en enda bild på Vitöra i panelen.
Antingen var jag alldeles för nervös eller så skulle vi ta emot diverse priser för BISet.
Men det fanns en fotograf som tog MASSOR av kort så jag ska leta sedan när dom dyker upp på lite kort på Vitöra och mig,  Jag är helt övertygad om att vi fastnade på några av korten.    *ler*
MEN, jag fick med en del kort på allas vår söta Ida istället.
Reservhusse och Ida gosar precis innan bedömning.


Bedömning av Ida på bordet.


Lagom lång svans ja....


Sötnosen då............... Kunde inte låta bli att ta med den här.


Hallongläntans Ida Indian


Jaha, vad är det där borta då tro ?
En avslappnad Ida efter avklarad första bedömning.


Och här en rätt nöjd reservhusse och ägare till nämda Ida Indian.
Ida ser rätt nöjd ut också.
Sitter tryggt i reservhusses famn.


Vatten är gott när man är klar och har kammat hem den första NOMrosetten.


Prispokalbordet


Efter första dagens utställning så skulle vi fira Idas NOMutmärkelse och Vitöras NOMutmärkelse OCH att han blivit Internationell Premier.
Men ingen av oss orkade ge oss ut igen för att varken handla eller äta.
Och hemma fanns inte ett smack.
Mer än GRÖToch VIN. 
Tja, det gick det med.  *skratt*


Dag 1 är till ända.
Fortsättning följer................

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Gröt och vin låter som en intressant kombination men tror inte jag tänker prova.

2009-05-12 @ 22:31:25
Postat av: Ligans Talesman

haha Efter en fullständigt galen och utpumpande dag så går det mesta ner.

Jag var vrålhungrig och vinet var otroligt gott.

skratt

Kombinationen är väl inte optimal dock.

2009-05-12 @ 22:34:15
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Erica

Gröt och vin, så fantastiskt!!! En helt underbar avslutning på en underbar berättelse. :) Och du vet vad jag sagt om det... (inte gröt och vin då)

Det ser verkligen ut som en upplevelse! Och vad Ida vuxit. Hennes matte kände jag inte igen heller, haha!

2009-05-12 @ 22:55:28
URL: http://www.cheeserica.com/blogg
Postat av: Ligans Talesman

ler Nej Idas Matte ändrade utseende lite under Triangeldramat. Berättelse kommer från Åsa.

Jag skriver från WW om jag bara får med mig Puzzlan istället.

2009-05-13 @ 19:17:03
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag har inte haft lugg sedan 1974, i fjärde klass. Förstår att folk inte känner igen mig. ler

2009-05-13 @ 20:12:34
URL: http://www.hallonglantans.se
Postat av: Lillemor

Vad kul att få läsa om ert äventyr och att få se att det är lika fast ändå inte mot utställningar hemma. Nummertavlan var ju supersmart liksom att utställarna hade en egen campingyta fast golvet i burarna var ingen höjdare.

Vin och gröt, ja på något sätt så är jag inte förvånad när du är inblandad ;-)

Men du, vem sjutton bet vckraste Vitöra?



2009-05-13 @ 20:54:01
Postat av: Ligans Talesman

haha Näää, det händer en del när jag är med och konstiga matvanor har jag alltid haft.

Nu vet vi att Bockarna Bruse(Flåt Familjen Remmerth) Fniss också har det.

haha

2009-05-13 @ 21:16:49
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

Jo, bitningen av Vitöra kommer i Slovakienberättelsen.

2009-05-13 @ 21:17:51
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0