Triangel Ostrava Tjeckien 2:a utställningsdagen

Jaha, då fortsätter vi på dag två.
Vi är nu i "hemlandet"  *ler*
Dagen innan hade vi rekognocerat så vi visste var utställningshallen låg.
Trots det så åkte vi lite fel............... Tror vår chaufför har svårt med vänster och höger.    *skratt*
Nej, du har gjort ett bra chaufförsjobb Herr Bruse.
Nå, vår vana trogen från Sverige så var vi ute i god tid.
Noll sju noll noll stod vi utanför dörren och bankade på.
Det var vi och dom andra två. *skrattar igen*
Vi kom in och den sedvanliga diskussionen om kvittning av att jobba som steward och betala katt vidtog.
Den här gången gick det inte lika bra och dom tvärvägrade helt enkelt.
Nå, vi betalade och knallade in.  Idag ställdes ju både Vitöra, Ida och sen också Puzzels syster Junia.
Lustigt nog lyckades vi hamna i olika ringar alla 3.
Kul kul....................... Och ingen botten mer än galler i burarna här heller.
JO, det FANNS faktiskt botten i en del burar. MEN, det upptäckte jag alldeles försent dock.   :-(
Ny bur, samma katt och samma flagga.   


När jag gick runt en sväng efter att ha installerat oss så upptäckte jag dock en annan sorts bur.
Med glasskiva på utsidan................... Bra iof men ACK så liten.............. Nu var dom här burarna överlag oerhört små.
Vi fick nämligen en sånhär liten glasbur i Slovakien sista dagen och när Vitöra reste på sig så var hela buren full.
Låda hade han inte i buren på 3dagar.  Nu går inte Vitöra på lådan överhuvudtaget på uställningsdagarna så det var okej.  Men dom är oerhört små.


När jag då var klar med allt så tog jag en tur ut på stan för att handla lite frukost.
När jag kom till ytterdörren så var det fullt med utställare där som köade för att komma in.
I Sverige är vi ju vana vid att alla köar exakt när man öppnar.
HÄR köar man nästan när det ska dra igång.
Eller SKULLE ha dragit igång kanske jag ska säga.
Efter 3dagar hade man vant sig men ack så irriterande det var.
Inte en enda av dagarna började vi i tid.
I Tjeckien hade dom en orsak iof.    Dom körde runt med domarna från flygplatsen och letade utställningshallen i hela två och en halv timme !!!
Rekordet på att starta sent var dock i Slovakien sista dagen.
Då började utställningen halv tolv !!!
Och kör man då BOB 1 2 3 4 plus BOB Total så är det inte underligt att utställningen slutar runt halv åtta åtta.
Vad var det nu jag sa i första inlägget?
"Borta bra men hemma bäst"            *ler*
För att dra ut lite på utställningen så hade dom både underhållning INNAN uställningen började och dessutom innan panelen drog igång. Men inte under tiden alla bord och sånt ställdes i ordning utan sjävklart efter.
Knäppt.
Men visst är hon söt lilla kattjejen.


Här en annan duktig tjej som dansade och gjorde volter mm.




En av mina favvodomare. BÅDE för att var snygg och trevlig och duktig med katterna.
Han heter Johan Lamprecht och kommer från Sydafrika har jag för mig.  (rätta mig Åsa.
OCH, han ska döma på WW.    *ler brett*
Jag vet vart jag ska stå.  


Bedömningen?
Ja, den gick bra. Ny NOMplakett.


Fick inga bra bilder på Junia tyvärr men här är några på henne i buren iallafall.
Hon tog BIVet idag.


Grannkissar bredvid Junia




Jodå, det gick ju bra för Ida också.    *ler*


Sorry alltså,men eh jaha............ Hm............
Jaja........... är man nakenkatt så är man.
Åsa, jag vill ja en såndär med rosa volang till Puzzlan till WW.
Fixar du det är du gillig.
En liten byxa med krås på också.


I Polen igår var det mycket dåligt med det mesta.
Inga rosetter alls. Vitöra fick alltså ingen IProsett till min stora ilska och besvikelse.
En liten papperslapp var vad jag fick.   *Frust*
Men här hade dom öst på igen.
MEN, det fruktansvärt trista är att dom sprider Royal queenfoder.
Åsa och jag gjorde vårt bästa för att sprida information om att det ger allvarliga fosterskador och dödfödda kattungar.
Nu var det som tur är inget vi fick som pris utan enbart maine coon eller exigent och kattungefoder dom gav ut.


Pokaler och prisrosetter.
Dessa kort tog jag INNAN jag själv fick stå där och ta emot pokal och rosett för Vitöras BIS.


Här är domarbordet och bakom står borden där katterna sedan ska visas upp.


Ja, så var det lite underhållning igen då.



På den här utställingen hade dom siffertavlor.
Jättebra för oss som har lite svårt för tjeckiska.    *ler*
För då SÅG man vilken katt domarna hade röstat på.


FAST, det är ju såhär att även när man känner igen en viss katts siffror, så går det inte in i huvudet på en.
Här ser ni vilket nummer Vitöra hade. 133


Och jag ser siffran 133 från domare efter domare visas upp.
Tror han hade hela 6 konkurrenter och han fick 6 av 8 (tror jag) domarröster.
Dom var oerhört eniga.
I mitt huvud blåser det igenom " - Det är ju Vitöra ! "
- Ja det är ju hans siffra.
Och nästa tanke är
- Undrar vem som vinner ?

- Nej Åsa, du behöver inte säga nåt.
"""**** En liten parentes i det hela är följande.
Det är INTE bra att umgås så nära med folk.
hrmf...................... Inkans kommentarer har nämligen en tendens att tangera Vitöras IQ.
Det ÄR jag och Vitöra............... Ibland så, ja så har han kanske en halv hjärncell mer än mig.   ***"""

Iallafall........... alltså, det går inte att beskriva känslan när man ser sin egen katts siffror komma upp på tavla efter tavla.
Han ställdes sedan mot honan med förlorade mot henne rätt knappt.
Och sen var det bara att fara in och i sedvanlig Inkanstil börja gråta och krama kisse och tacka domare så det stod härliga till.  Det finns säkert många orsaker till att dom inte glömmer mig.    *skrattar*
Galen rödhårig , med flagga fastsatt i linnet, , sista dagen ritad flagga på kinden, *ler* med pantertatuering på vänster arm och kattassar på höger arm och en katt som helt klart sticker ut med sitt svarta öra och mycket vitt.
Ja........... VILKEN upplevelse.

Jag skriver som jag skrev till UrMatte Marie för ett tag sedan.
När jag ser honom hänga där i Åsas famn så blir jag alldeles varm i hela kroppen.
Han är så snygg med all sin kritvita päls och svarta  och vita öra.
1000miljoner tack Marie för att det blev som det blev och jag fick honom.
MED eller UTAN BIStitel.
Så det så.


Kommentarer
Postat av: Marie

Men åhhhhhh inte skriva sånt som jag läser så fort jag kommit till jobbet, sitter ju med tårar i ögonen juh!! PUSS på både dig och Vitörat, ni förtjänar varandra! De två mest älskvärda jag vet!!

2009-05-14 @ 09:05:11
Postat av: Ninnie

MEN HALLÅÅÅ! Snygga karlar (jag menar tvåbeningen) ska inte fotograferas i motljus då ser man ju inte hur de ser ut!!

2009-05-14 @ 10:55:39
Postat av: Ligans talesman

haha Veet, men det är ju för att jag vill ha honom för mig själv.

2009-05-14 @ 11:52:28
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0