Prinsens möte med Nike

I helgen var både jag och grannen på plats.
Underbart
Har saknat dom varje gång vi varit ute under hösten.
Men varenda gång har vi gått om varandra.
Jag har haft massor med kattutställningar och Sanna jobbar rätt mycket helger.
Fullständigt hopplöst att då få ihop sina helger.
NÅ, efter en lugn fredagkväll med bara oss ute så kom då lördagen och familjen kom ut.
Soffan tar vi i ett annat inlägg.
Nå, nu skulle det fikas iallafall och snackas i massor.
Sanna och jag snackar för resten också.
Nå, Cilla är rätt duktig på att snacka hon med faktiskt.
Iallafall
Jag tog Prinsen under armen och knatade över.
Här ligger Nike på sin favvoplats.


Så får hon syn på något.
En inkräktare


Helt plötsligt hände något som gjorde att Prinsen fick tokspelet och bara flög runt i rummet.
Vet inte vad han såg eller vad som hände.
Jätterädd blev han iallafall och jag lyckades till slut få tag i honom och tog honom i famnen och lugnade ner honom.
Under tiden var det stark Vitöravarning på Nike.
Fast jag ropade åt henne för att visa att Tamlin låg i min famn så letade hon runt i rummet en lång lång stund.  *skrattar lite*
Till slut fick hon iallafall syn på honom och Tamlin hade lugnat ner sig så jag släppte ner honom.
Han for då som en projektil in under soffan i det lilla köket.
Mina grannar har en något större stuga än mig.
Dom är begåvade med hela två rum och pytteliten köksdel nämligen.
Nå, här har vi Prinsen.


Och utanför har vi Nike.


Efter en stund byter dom positioner.
Nike letar runt eller så gömde hon sig bakom stövlarna och min rygga.


Prinsen har kommit fram från under soffan och börjar göra sig hemmastadd i huset.
Jo, han är bara 4 månader men lång som en 1åring.


Ja, sen for dom runt och lekte Följa John med varandra och inte helt lätt att ta kort på dom.
Nike fräste och smög efter Prinsen och nosade nyfiket.
Samtidigt
Det är lite roligt att se dom på samma plats för dom är rätt lika.
Ja, förutom storleken självklart.


- Hej


Så låg dom på varsin sida om stolen och kikade försiktigt och nyfiket.


Till slut så tar, i vanlig ordning, tröttheten ut sin rätt på den lilla valpen.  *ler*
Han är dock bara 4 månader.
SÅ, utan några skrupler så hoppade han upp till Sanna och kurade ihop sig och somnade.
Som vanligt...........




Nedanför låg en aningens häpen Nike och undrade vad som helt plötsligt hände i hennes så lugna liv.
Där hon, från hon flyttat från Ligan, varit den totala medelpunkten i sin nya familj.


MEN, efter en oerhört trevlig och inte minst god eftermiddag och halv kväll så tog jag Prinsen under armen och gick hem med honom till oss.

Nike drog säkert en lugnande suck och sträckte ut sig i Lill-Mattes säng i HELA sin längd.  

Dagen gav oss iallafall följande resultat:
1 Prinsen fungerar utmärkt i olika miljöer.
2 Nike fungerar trots allt med andra kissar, även om hon får full uppmärksamhet just nu och stortrivs med det.
Kanske kanske kanske att hon kan komma att få en kompis.   *ler hemligt*
Det finns nämligen någon i Familjen Granne som hela sommaren gick och sneglade in på vår tomt och då på en alldeles speciell liten kisse.  Ska inte nämna hans namn.   *fniss*
Nå, vi får se hur det blir.
Om inte nu så kanske nästa gång.
Inkan hoppas och tycker att det skulle vara så roligt så roligt.
Här kan du läsa om Nike med Familj om du vill.

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Himmel vad låååååång han är.... Dragspelskatt???

2009-11-15 @ 23:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0