Fått tummen ur och beställt tid.........

Jag har ju under en rätt lång tid haft ett rött märke i ena knävecket.
Min hjärna tog rätt lång tid på sig att koppla ihop fästingen jag fick där i somras, med det stora röda märket.
Det ska ju bara vara en ring sägs det, plus att jag inte direkt ser märket iom att det sitter på baksidan av knät.
Det är iom mina kvällsbadningar som jag till slut upptäckte att jag hade ett rätt stort rött område där.
Märket blev mörkare och mer synligt när jag badade nämligen.
Till slut förstod jag att det inte var nåt direkt normalt och satte det i samband med fästingen jag hade där i somras.
Det börjar dessutom nu att växa såg jag igår kväll.
Imorse ringde jag iallafall vårdcentralen som tyckte att jag borde ha kommit typ i förrgår.   *ops*
Jag sa nämligen att jag inte hade tid den här veckan utan att nästa vecka passar bra.
Nå, det tyckte dom nu inte och jag lyckades trycka in en tid på fredagförmiddag innan vi drar iväg till Norge.
Känner mig inte direkt sjuk utom domningar i låren som jag får till och från fast det hade jag nog innan jag fick fästingen.
Tror jag iallafall.  hm.............

Svansen på bilden har inte växt ut tillsammans med fästingen.  *ler*
Det är bara Bandit som antingen var hjälpsam eller sympatisk eller helt enkelt som vanligt ville vara med på bild.

Kommentarer
Postat av: Marie

Duktig gumman! Äntligen, nåja du har gjort rätt och kommer belönas med antibiotika wiiiie eller nåt...

2009-10-14 @ 14:35:37
Postat av: Ligans talesman

Eller hur. muttrar

Kostar bara en massa pengar.

sur

2009-10-14 @ 15:35:58
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Kathleen

Sicken glasklar borelia. Tro inte det där med (häx)ringar. Årets borrelia i det här hushållet är en eksemliknande liten torr jävla fläck med flagande hus. Men å andra sidan - du pratar med någon som är värre än en hund. Minst tio fästingar och minst en borrelia - per år

2009-10-14 @ 20:53:40
Postat av: Ligans Talesman

Oj ! Otroligt

Ja, under mina 27år med hund så har jag haft en handfull fästingar bara.

Och då har mina hunder dom första 10åren legat i sängen med mig. ler

2009-10-14 @ 21:23:33
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0