Norge Norge

Vi får ta detta i delar.
Jag är gräsligt trött efter helgens bilkörande och ställande men självklart oerhört nöjd.
OCH precis lika gräsligt missnöjd !!!
I morse skrev jag en full A4:a som jag sedan skickade till ansvarig i kattklubben vi ställde på, till SVERAK och NORAK.
Jag gjorde även detta muntligt på själva utställningen och jag ombads att göra det även skriftligt vilket jag alltså gjort.
Jag har varit på en mängd utställningar och ställt hund sedan 1982.
Men en mer oseriös och ointresserad domare har jag inte träffat på bra många år.
Hon hade nån form "elev" med sig,
För att göra detta kort så jag kan släppa det hela så diskuterade dom "assistentens" eventuella lägenhet när jag stod framme för bedömning.
Det liknade mer en högstadietjejträff än en seriös domarbedömning med en elev som skulle lära sig.
Vad övrigt den såkallade "eleven" pysslade med lämnar jag därhän.
Domaren säger sedan sisådär 5 gånger att Vitöra är ju väldigt feminin.
Katten i fråga har 2BIS, 12NOM och 3BIV så jag är aningens tveksam till att just det uttrycket är det rätta.
Jaja................... domaren dömer.
MEN, sedan säger hon dessutom att han skulle inte sett så feminin ut om han hade varit svart ?!
Tänkte inte på de.
Känns även det rätt irrelevant på en Harlequinkatt som har en rätt hög grad av vitt i sig.
Men men...... jag får väl färga honom till nästa gång vi ska ut.
Utöver detta så startade tävlingen när högskoletjejerna fnittrat och snattrat klart vid cirka halv elva tiden.
Av förklarliga skäl så slutar det då rätt sent vilket var 20.15
NEJ, lördagen kommer inte gå till historien som den bästa i Norge.   *ler*
Vitöra fick dock sitt cert trots sin ickemanlighet.   *ler*
Tack snälla domaren.
Och Prinsen fick iof en okej bedömning fast tja, vad är den värd ?
I mitt tycke inte ett jota faktiskt.
Dessutom var det den kortast skrivna bedömningssedel jag fått på många utställningar.
Men det är svårt att hålla tråden och skriva samtidigt som man ska diskutera lägenheter med sin vännina.
Flåt elev var det juh.

"eleven" med domare bakom snygga Hajen
pst.... som elev är det viktigt att stå på rätt sätt lärde jag mig iallafall under dagens lopp.

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Men jösses.

Tänk en stackars nybörjare som hade trott att det skulle vara så som domaren sa?

Vitöra är ju en snygg gigantisk hane med coola färger enl mig

2009-10-20 @ 19:31:52
URL: http://mammaulrica.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

Jo, man funderar lite var hon köpte domarlicensen någonstans. ler

2009-10-20 @ 22:25:17
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0