Landet i helgen

Oliver kommer bli överlycklig.
Han sitter vid dörren varenda dag nu och vill ut.
Dom som säger att raggisar är trötta katter, som inte hoppar högre än en köksstol och jämt sover har inte träffat Oliver.
Oliver har heller inte läst rasbeskrivningen.
Delar av rasbeskrivningen saxat från Ragdollklubbens hemsida:

Ragdollen är en perfekt innekatt, på grund av sitt lugna och tillgivna sätt.
Ragdollen är en lättjefull och lugn katt.
Den vill ogärna motionera mer än nödvändigt, men är för den skull ingen "prydnadskatt".
De flesta ragdollkatter uppskattar lek och bus lika mycket som en annan katt, men lekarna brukar hålla sig inom lugnare former.
Till skillnad mot andra katter ligger inte en ragdoll högt och observerar.
På det hela taget är ragdollen en mycket trevlig, överseende, intelligent och lat katt.

Förklaring till Olivers beteende:
1 Han är Norrman  
2 Bandits beteende smittar av sig på Oliver
3 Arv
4 Miljö

Jag tror att det främst beror på 1,2 och 3 självklart.
Miljö, jo om det är så att det är dom andra katterna som smittar av sig så är det självklart även miljö.  *ler*
MEN ser man den här bilden så funderar man på om han verkligen ÄR en ragdoll.    *ler*


Kommer snart Oliver.
Puzz


Kommentarer
Postat av: Texas

Vem behöver en rasbeskrivning??

Oliver, kanske du och jag är släkt? Det enda raggiga med mig är att jag sover på rygg! Annars är jag också ganska "aktiv" :)



Tasskram från Texas!

2009-09-25 @ 16:26:37
URL: http://3katter.blogspot.com
Postat av: Ligans Talesman

Oliver här!

Tack Texas.

Det är ett HIMLA tjatande om hur man är och hur man ska vara. suckar tungt

Det är jobbigt att vara katt med alla krav.

Nu ska jag ut igen och jaga möss och grannens katter. hehehehehhe

TassKram tillbaka från mig

2009-09-25 @ 20:37:04
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0