Nike has left the buildning

Efter en underbar helg var det dax att packa ihop oss och åka hem.
Alla utom Nike som ikväll nu har landat i sitt nya hem.
Tjejerna har väntat med stor spänning på den här dagen och alla är vi spända på hur det ska gå.
Inkan har delat ut mer eller mindre vettiga råd hur allt ska gå till vad och hur allt ska göras.
Som vanligt så funkar inget av det.    *skratt*
Min lilla sköra älva klev raka vägen ur buren och började knata runt i radhuset.
Först nosade hon in hela undervåningen inklusive fina nya klätterställningen hon fått.
Sen hoppade hon raskt upp på köksbordet och kollade in där.
Burspråket i köket kommer garanterat att bli en favvo vad det lider.
Bara Sanna plockar bort en hel del blommor så stumpan får plats.    *skratt*
Efter den besiktningen togs övervåningen i besittning.
Upp och ner i trappan knatade hon utan att tokspringa som hon så ofta gjort härhemma.
Älskade gumman.
När allt lugnat ner sig lite så började hon vältra runt i soffan och visa magen och tala om att "Gosa nu".
Jag som varit lite rädd att hon ska känna sig vilsen och ensam eller nåt.   *Frustar*
Ja.............. det är bra att hon kommer någonstans där folk behandlar henne som en katt och hon får massor med gos.   Inte som jag som tror att hon går sönder hela tiden.   *skratt*
Nu är hon iallafall fin Tyresöbo och har 8händer som kommer klappa på bara henne.
Snart kommer jag få träffa henne på landet igen iom att det är mina underbara grannar där som har tagit över henne.
Allt känns så underbart bra !
Puss och sov gott inatt i nån av dina nya slavars sängar Nike.

Här kan ni läsa vidare om Nikes öden och äventyr.
Ny länk till Nike och Johannas blogg finns i menyn till höger också.
Nike och Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0