Ursäkta men HUR svårt kan det vara ???

Läser och läser på WW:s sida.
Försöker förstå
Hur svårt kan det vara liksom ???
Vet att min engelska inte direkt är av världsklass.
Men, VAD är skillnaden mellan EMS-kod och Breed+colour ?
Jämför Sveraks blankett med FIFEs och kommer hela tiden fram till samma resultat.
Det ÄR samma sak.
Men eftersom jag och Vitöra ibland har ungefär samma hjärnkapacitet (flåt Vitöra) så konsulterar jag idag Marianne som var här och fikade.
Hennes engelska är klart bättre än min.
Visar mailet jag fick och försöker förstå: Vad betyder ordet inscription ?
Efter att ha slagit upp det på nätet så blir jag faktiskt inte speciellt mycket klokare.
Får förslagen: INSKRIFT, INSKRIPTION (ja den var ju väldigt belysande) PÅSKRIFT, DEDIKATION och INSKRIVANDE. 
Jaha........
Men Marianne som är som sagt lite bättre på engelska kommer fram till att det är helt enkelt anmälan jag ska skicka.  Fast ordet kan möjligen vara nån variant av franska.
*suck*
Min skolfranska är om möjligt sämre än min engelska.
Efter att ha utrönt detta så får hon ge sig i kast med avdelningen "Hur man skriver en FIFE-anmälan" och "Vad är skillnaden mellan EMS-kod och Breed+colour" ?
Först kläcker hon att det är mammas och pappas kod som ska skrivas där men nej, det står längre ner och det står samma sak där.
BÅDE EMS-kod och den numer berömda breed+colour.
Till slut säger Marianne att det måste vara så att den ska skrivas ut i klartext.
Och Inkan med dom två hjärncellerna som idag inte fungerar alls kläcker ur sig att:
- Aha, rasen ska då vara Norwegian Forrest fruit black and white ?!
Öööööhh en ny kattras är helt plötsligt född.
(Vitöras stamnamn är alltså Forrest fruits Aishiteru)
Förklarar kanske lite min konstiga rasbenämning.
Och eftersom Vitöra just då låg utslagen i gräset med sina fina fläckar och just då såg ut som en ko så blev det ju
Norwegian Forrest fruit cow
Jaja................ Marianne och jag låg iallafall dubbelvikta i gräset och hade vansinnigt roligt åt vår nyfödda kattras.
Troligen inte lika roligt när man läser det men men..................   

Några gamla bilder på Norwegian forrest fruits cow




Puzz gubben
WW närmar sig med stormsteg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0