Låååååååååångfredagen

är nu slut.
Nästan iallafall.
Efter ett tag masade jag mig upp imorse iallafall.
Gjorde mig sakta iordning och släppte in och ut diverse kissar.
Gick över till grannen och fikade en stund.
Hälsade på Houdini-Puma som nu gått med krage och diverse kroppsstrumpor sedan hon kastrerades.
Allt för att en korkad veterinär inte kan skilja på tråd som ska smälta sig själv och vanlig tråd.
Plus att Puma dessutom är allergisk mot tråden.
Kan säga att Puzzels tråd definitivt inte har smält den heller.
Kanske borde veterinären läsa nån form av beskrivning?!
Sen är ju Puma iof en Houdini som slickar upp såret hela tiden.
Fast å andra sidan kanske det var bra i den här röran.
Hon har ju uppenbarligen själv lyckats hålla såret så pass öppet att tråden kunde krypa ut.
Söt är hon iallafall det lilla livet.


Sen la hon sig att sova i mitt knä.


Hon kände verkligen igen mig och det var så roligt.
Tror dock inte hennes mor kommer bli lika lycklig över att träffa henne.
Men just nu så lever hon iallafall i god tro att hon flyttat för evigt.
*ler*
Jag hade med mig Prinsen däremot, som precis som vanligt, inte brydde sig ett dugg om att Puma spottade och fräste åt honom.
Han tittade bara på henne och letade sedan upp matskålen och satte sig att äta.
*mums*
Efter att ha gosat med Puma så gick jag hem till mitt krypin och begav mig sedan in till simhallen i Norrtälje.
Måste ju försöka hålla igång även om det är Påsk.
Så idag har jag simmat en timme och en kvart.
Jätteskönt
Det är inte stort, men fungerar dock utmärkt.
Sedan bjöd jag hem Matte till Tösen, NalleMan och Valentin.
Jag bjöd på smarrig kladdkaka med grädde och fick två fina duntäcken på köpet.
Tack Mamma Matte Mia.   *ler*
Och dotter, som hade svår kattabstinens, hade en trevlig stund men hade fått stränga order att inte ta med sig nån väska.     *ler*
På kvällen har jag varit inne hos Puma och Nike och 2-benta och ätit sill, potatis och sedan sallad och oxfile.
*mums mums*
Nu är det bingen och en god bok som gäller.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Denna veterinären använder bara två sorters trådar - ståltråd och den smältbara. Att den smältbara bara smält till en del beror på att hon är överkänslig mot den (hur skall vi kunna veta det???) och att kroppen istället kapslat in den (det är därför den är svart och inte ljusblå längre.)



I fortsättningen kommer jag bara att låta veterinärerna sy med ståltråd på mina katter.

2010-04-02 @ 22:28:07
URL: http://www.hallonglantans.se
Postat av: Mamma Mia

Kul att vara omnämnd! Hoppas att antalet katter är intakt efter dotterns besök. Hon hade det väldans trevligt i alla fall. " Ni måste bara träffas, ni kommer att gilla varandra direkt" sa hon när hon kom hem! hehe. Tja det kanske blir tillfälle någon gång!

Ha det så bra o hoppas det blir bra med Puma!



/Mia

2010-04-03 @ 15:54:16
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

hehe Hon fick sträng order att vara väsklös.

skratt

Och Prinsen är svår att smuggla med.

Han är liiiiiiiiiiiiiiite för stor.

2010-04-03 @ 19:36:33
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0