Påskafton

Morronfika hos grannen som vanligt.
Idag var vi en hel trupp som kom.
Bar Prinsen över i vanlig ordning.
Måste se till att få med en sele ut till honom.
Den här blå som hänger här är till katter, inte minilejon som Prinsen har blivit.

- Hej Farbror Prinsen.
- Vill du ha puss före eller efter du äter ?
- Dom säger ju att man ska få eller ge en "Puss i Påsk"


- Herregud, vad skådar mitt norra öga ?


- Hej Matte, får jag också komma in till Grannen och umgås med er ?


Klart han fick.
Både Vitöra och Oliver följde med idag.
Men Oliver knatade hem igen.
Kanske lika bra det med tanke på att Nike fortfarande inte fattat att Ligan bor bara ett stenkast ifrån hennes nya familj.
Och i vanlig ordning när mina katter kommer in till Grannen så kastar dom sig över maten.
Jag tror inte dom får nån mat i stugan där dom bor.    :-(


Prinsen fick en extra svans när han åt.
Tror det var en bit vaniljglass med choklad på.


- Tittut Farbor Vitöra.


Och Puma tittar åt vänster och Farbror Vitöra kikar fram på andra sidan.


- Du, jag vill inte leka tittut idag.


- Jag SA att jag inte ville leka va !
- Gå och lek med Prinsen istället.
- Det är därför han är Prins och inte Kung.
- Han får göra det jag inte vill.


- Va ??
- Sa Kungen att JAG skulle leka med dig ?!


- Men nu är det såhär va att jag har ingen lust.
- STICK


- Bra att du fattar kattspråket.


- Nu är jag nöjd med mig själv.
- Visst är jag ett stort fint lejon.
- Och Puma har nu förstått sin plats.


haha Trodde du ja Prinsen.
- Atttaaaaaaaaaaaaaaack


- Och här får du en rak höger din clown.


- Hörru kom tillbaka.


- Vart tog du vägen ?


- Här är jag.
- Kom och ta mig.
Prinsen slickar sig oroväckande om munnen här?!


- Okej, jag lovar att inte äta upp dig.
- Än


Prinsen tittar överseende på sin adept.
Som han trots allt älskar massor.


- Tänk att jag har varit sådär liten en gång.


Finn nu ett fel på den här bilden.
Ja, inte så lätt om man inte vet att den katten är Ligans Mattes katt.
MEN
Det fönstret är inte Ligans Mattes fönster.


Det HÄR är Ligans Mattes stuga och fönster vilket den katten borde sitta i.


Men Vitöra stannade kvar i Grannens stuga.
Och även Puzzel gick dit.
EFTER Ligans Matte gått därifrån dock.
Hon verkade trivas bra där.
ÄVEN fast hon hittade nåt hon trodde hon skulle slippa se igen.
Sin DOTTER.
Tja, vad är det då med Grannens stuga ??
Kan vara nåt med maten.
Sällskapet
Eller möjligen toan.
Duktiga Prinsen passade på att göra nummer 2 hos Grannen.
Duktig kisse
Tja, när dom sedan var mätta, nyskitna och belåtna kom dom dock tillbaka till rätt stuga igen.
Stackars Nike däremot kommer nog aldrig återhämta sig efter den här helgen.
Hon som trodde hon flyttat från hela Ligan inklusive Ligans Matte fick sig en så stor dos av oss så hon försvann under sängen varenda gång jag kom.
Nästan
Nu är Påskafton snart slut.
Det kommer lite fler bilder men dom säger ju att "Sjön suger"
Jag säger att "Landet suger" och är så trött så jag nästan ser dubbelt.
Utan att ha slitit ihjäl mig idag heller.
MEN, det kommer mera..
*ler*

Kommentarer
Postat av: Anna (Felicula)

Vad är det raggisen har på sig, är det ett täcke? Mina siameser skulle behöva något sånt på vintern, så att de inte blir mörka på kroppen, i synnerhet Opus som nu börjar komma upp i medelåldern. Än är han ok, men jag tycker själv att han blev mörkare i vintras, och jag vill ju fortsätta ställa ut honom. (Om täcket är hemsytt kanske du kan rita en mönstermodell?) Tommy hade med sig en stickad strumpa när han kom, men dels börjar han växa ur den och dels kan jag inte alls sticka.

2010-04-04 @ 21:49:57
URL: http://felicula.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Det är en kroppsstrumpa som Sanna har sytt av nån av kidsens gamla tights.

Ska kolla med henne om hon har nån beskrivning.

2010-04-04 @ 21:58:57
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0