Att åka hem från Landet blev en skräckupplevelse

Jag vet inte vad jag sysslar med ibland.
Men jag har aldrig varit sånära att slå in rutan på en bil som i söndags.
I söndags var ju den varmaste dagen på hela veckan.
Iallafall i Norrtälje.
I vanliga fall så öppnar jag alla dörrar när jag lastar in katterna.
Så att det inte ska bli så varmt.
Den här gången så flyttade jag dock bilen och måste ha kommit åt låsa-mojen inne i bilen för helt plötsligt var den bara låst.
Med Tamlin i !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har varit i stugan och hämtat Oliver och Puzzel.
Står med en katt vid varje arm och ska bara släppa in Puzzel i buren i bilen och sen Oliver i buren som står utanför.
B i l e n  ä r  L Å S T !!!!!!!!!!!!!!!!!
Paniken är fullständig och total.
Hjärtat slår som en stånghammare.
Upp med raggisarna i stugan igen och ner för att ringa till Grannen.
DOM är ju självklart inte där just då.
Ja, jag antar att jag inte behöver tala om att jag lagt nycklarna INNE i bilen.
Var är då mobilen ????
INNE I BILEN såklart.
NU har jag VERKLIGEN panik.
DOCK................... av nån underlig anledning så börjar jag rycka i dörrarna innan jag ska slå in ett fönster.
OCH förardörren går då upp ??!!
Det tog en låååååååååååååååång stund att få hjärtat i fas.
*suck*
VARFÖR måste jag alltid ha huvet under armen ??   *frust*

Kommentarer
Postat av: Ninnie

En bekant till mig, som också har en i stort sett ny bil, berättade att hon helt plötsligt stod med en låst bil o nycklarna i tändningslåset. Hon fick sedan reda på att bilen tydligen låser sig själv om den står olåst en viss tid. Låter underligt men hon vidhåller att det är så. Kanske bäst du vänjer om dig så du alltid stoppar nycklarna i en ficka... säger Ninnie som inte har det problemet med sin gamla rosthög.

2010-08-04 @ 23:34:31
Postat av: Kicki

Vet flera som har bilar som bara låser sej sådär, så precis som Ninnie skriver så är det nog säkrast att ha nyklarna i fickan.



Skönt att det löste sej utan att du behövde slå in rutan.



Kramizz Kicki

2010-08-05 @ 07:51:02
URL: http://fyraunderverk.blogg.se/
Postat av: mooch

Snacka om panik! Prinsen tog det dock med ro... eller?

2010-08-05 @ 08:01:52
URL: http://luddrumpan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0